Genaktivere Windows Vista hvorfor ?

Software d.  21. december. 2007, skrevet af bodyman
Vist: 1283 gange.

bodyman

Elitebruger
Tilføjet:
21-12-2007 22:18:01
Svar/Indlæg:
2333/391
Hej,

Jeg har her til aften installeret følgend: Intel Turbo Memory

Efte jeg havde genstartet, blev jeg bedt om at genaktivere Windows Vista!

Hvorfor ? jeg har ikke ændret noget hardware i maskinen!

Og da jeg så skulle hele den tumul igennem, så siger den at de ikke kan genaktivere det, og at jeg må gå ud og købe en orginal kopi hos en forhandler!

Jamen den er skal orginal, og jeg har licens klistermærke og det hele, og den har jo været aktiveret...

Fandeme underligt, fed måde at få solgt ekstra Windows Vista på...
MadsAG

Elitebruger
Tilføjet:
21-12-2007 22:24:19
Svar/Indlæg:
5421/53
Ring til dem? Gør jeg hver gang jeg skal ha' skiftet min OEM over på en anden computer XD

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
21-12-2007 22:36:55
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Undskyld mit fransk, men gør dog en indsats selv, og læs manual/slutbrugerlicensaftalen eller promten der kommer frem. Så forbandet svært kan det da heller ikke være...

Jeg har re-installeret Windows Vista masser af gange (både OEM og retail) uden problemer.

Så læs lige dine papirer igennem, inden du beskylder Microsoft for at bruge fordækte medtoder til at få solgt flere kopier 😐 :yes:

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
21-12-2007 22:47:40
Svar/Indlæg:
20170/383

Nej hold nu. Du ved godt selv at det med at læse manualer og sådan et alt for besværligt når han nu sidder foran computeren. så er det meget nemmere lige at få andre HWT brugere til at undersøge sagen 🙂

dovenskaben længe leve 😛

bodyman

Elitebruger
Tilføjet:
21-12-2007 22:50:48
Svar/Indlæg:
2333/391
Jeg forstår ikke hvad i mener ?

Jeg ved godt man skal ringe til dem osv. og jeg har fået den genaktiveret før!

Men at den nu siger den er ugyldig og jeg skal gå ud og købe en ny? det synes jeg er for dårligt, hvis det var hr og fru hansen på 50 - 60 år ville de sku bare gå ud og købe en ny, uden der var grund til det!

Og hvorfor skal den genaktiveres efter man installere en driver? det synes jeg er endnu mere fucked op... troede kun det var når man skiftede hardware ???

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
21-12-2007 22:53:51
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #4

Hvis du læser tingene igennem, så står der muligvis, at den er ugyldig. Men så går du lige ind på Microsofts hjemmeside, henter et lille valideringsprogram. Kører det. Taster din nøgle ind, den validerer. Det er muligt at den skal aktiveres igen eller du skal have en ny aktiveringsnøgle.

... men det er ret ligetil, og det skulle meget gerne stå der altsammen.

Nu vil jeg ikke anklage nogen for pirateri, men jeg går stærkt ud fra, at din Windows er lovlig (det lyder til du har en OEM). Jeg gjorde det selv her for et stykke tid siden, jeg fulgte instruktionerne, og vupti! Mit Vista kørte uden problemer 😉

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
21-12-2007 22:54:16
Svar/Indlæg:
20170/383

ring nu bare til MS. der er alligevel ingen af os her der kan gøre noget for dig.

Men har du prøvet at trykke på den der hedder forny produktnøgle??

bodyman

Elitebruger
Tilføjet:
21-12-2007 22:55:01
Svar/Indlæg:
2333/391
Jamen det var jo ikke noget den skrev på skærmen, det var det manden sagde til mig i telefonen mester :)

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
21-12-2007 22:56:27
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #7

Kan du ikke være så venlig at beskrive fremgangsmåden, metodisk? 🙂

Der må da være tale om en fejl. Ens Windows bliver ikke sådan "lige pludselig" ulovlig. Med mindre der er tale om en OEM, som man har forsøgt at installere på en anden maskine, eller der er fusk indblandet.

bodyman

Elitebruger
Tilføjet:
21-12-2007 22:56:50
Svar/Indlæg:
2333/391
Ja gu er det en OEM, og jeg ved godt hvordan og hvorledes, er ikke helt tabt bag vognen, har gjort dette 10000 gange med både Xp og Vista...

Så bare rolig hehe :)

Nej gutter jeg snakker sku om ham jeg snakkede med, det var ham der fortalte at den var ugyldig og man skulle købe en ny licens hos ens forhandler....

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
21-12-2007 22:57:49
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #9

Det er sgu da fucked. Sagde han noget om hvorfor den var ugyldig? 😕

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
21-12-2007 22:59:30
Svar/Indlæg:
20170/383

okay, så undskylder jeg 😀 Det er ellers sjældent jeg gør det. Men nu er det jo jul heh 🙂

i øvrigt pisse træls det der..

bodyman

Elitebruger
Tilføjet:
21-12-2007 22:59:48
Svar/Indlæg:
2333/391
Jamen jeg klikker som jeg plejer på aktiver windows nu, og derefter aktivere online, og så klikker jeg på bruge automatisk telefon aktivering (eller hvad den hedder) ringer til det gratis nummer, taster alle 9 felter ind, og så bam din licens nøgle er ikke gyldig, bla bla bla... Gjorde det 2 gange i træk for at tjek jeg ikke trykkede forkert....

Nå men jeg må jo bare ringe og snakke med en supporter i morgen :)

Men har I prøvet at skulle genaktiver efter man har installeret en driver ????

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
21-12-2007 23:02:01
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #12

Ikke lige. Altså, der er jo kommet nye regler for aktivering, mht. Vista. Og jeg skal ærlig talt ikke kunne sige, om Turbo-halløjet er en stor nok ændring i computerens hardware, til at man mister sin validitet.

Prøv da lige at ringe til dem og høre ad.

bodyman

Elitebruger
Tilføjet:
21-12-2007 23:04:20
Svar/Indlæg:
2333/391
Ja det vil jeg gøre, synes det er lidt træls hvis man skal genaktivere hver gang man opdatere driver eller sådan ?

Så var der mange her inde der ville blive træt af M$ hehe...

bodyman

Elitebruger
Tilføjet:
21-12-2007 23:06:46
Svar/Indlæg:
2333/391
Det eneste det der Turbo Memory gør er vel at installere de rette driver, så den ser min harddisk i bærbaren som en Sata disk ? hvilket den ikke gjorde før, der stod den bare som en ATA...

Gjorde dog ikke den store forskel, en hurtig teste viste at jeg før kunne overføre med 28 - 29 MB/s til min nas server, hvor jeg nu kan overføre med 29 - 30 MB/s om det er den driver der har været skyld i det, kan jeg ikke svare på...

Men skulle jo lige installeret da jeg glemte det da jeg modtog denne bærbar :)

Chrisp

Elitebruger
Tilføjet:
21-12-2007 23:08:32
Svar/Indlæg:
617/52
opgraderede fra x1950pro til x3870 på min Vista PC, det var tilsyneladende nok til den skulle genaktiveres.. synes godtnok det er rimelig "små sko" de går i hos mikkersoft... møgirriterende, andet har jeg ikk at sige om den sag. :no:

MadsAG

Elitebruger
Tilføjet:
21-12-2007 23:46:36
Svar/Indlæg:
5421/53
Hmmm, M$ siger selv at OEM dør med maskinen (og de definere det til bundkortet) alt andet burde du må skifte - derfor man siger at ens bundkort er gået i styks til den multi-language sprog dame :) (som jeg ikke forstod halvdelen af.)

Dude

Overclocker
Tilføjet:
22-12-2007 00:32:43
Svar/Indlæg:
581/1
Ms er gået ALT for langt med deres aktiveringshalløj, og imo opfordrer de efterhånden mere og mere folk til enten at have fuskerversioner, ell at finde andre græsgange. Der skal ikke være tvivl om at jeg er smuttet den dag det kan lade sig gøre på en fornuftig måde med spil og det hele, da jeg ganske simpelt har fået nok af deres lort. Jeg har både en lovlig Office 2000 og en lige så lovlig Outlook 2002, som begge bare ligger og samler støv. Jeg bruger i stedet Open Office og Thunderbird. Hvorfor? Jeg måtte geninst to gange indenfor ret kort tid, og så begyndte de skide programmer at belære mig om at de skam allerede var inst på en anden maskine, hvad de altså ikke er. Altså skulle jeg ud i fonaktivering, og så fik jeg nok. Programmerne er fandeme både købt og betalt, og så burde de også holde snuden for dem selv.

Livet er for kort til MS' pis imho, og vi er vist mange der ønsker at de havde i det mindste én konkurrent.

Emil.

Overclocker
Tilføjet:
22-12-2007 18:45:23
Svar/Indlæg:
238/4
yiiiar! 🤣
Faktisk kan Linux i en del tilfælde fuldstændigt erstatte Windows (undtagen til spil). Det kommer nok først og sidst an på ens hardware... ☹
Dude hvordan definerer du en konkurrent?

bornholm

Elitebruger
Tilføjet:
24-12-2007 11:43:13
Svar/Indlæg:
2958/84
#19 det må være noget med Linux der køre DX 10.1 spil :'-( det kommer nok aldrig til at ske :no:

Emil.

Overclocker
Tilføjet:
24-12-2007 12:48:19
Svar/Indlæg:
238/4
?? Har der været tale om dét?! o_O

DEVIL_DK

Elitebruger
Tilføjet:
24-12-2007 12:51:54
Svar/Indlæg:
6531/410

det kan de altså ikke lukke din oem på prøv at ring igen så får du sikkert en mere flexabil service person.

BeoWulf_Beo

Superbruger
Tilføjet:
24-12-2007 13:40:53
Svar/Indlæg:
1186/81
......

Oplevede selv at skulle genaktivere hvor den sagde den ikke var gyldig, kan ikke huske grunden,

Ringede til det nummer der kom frem på skærmen, (det der stod var gebyrfrit)

fik også fejl selvom jeg indtastede alle de F****** nummre, og blev stillet videre til en dame som snakkede Svansk, (svensk og dansk samtidig), men fik da forstået at jeg lige skulle vente lidt, og så sendte hun mig videre i systemet efter nogle få korte spørgsmål, og ham den irriterende robot mand, fortalte mig hvilke tal&bukstaver jeg skulle sætte ind i fælterne, og wupti, så var den aktiveret.

Oplevede også endnu engang at jeg skulle ringe til dem efter overstående, men der gik den fint igennem, efter jeg havde tastet alle nummrene ind, og fik koden med det samme..

Lidt besværligt er det da, men det er bedre end at spendere penge på et helt nyt vista 🙂

Dude

Overclocker
Tilføjet:
24-12-2007 14:33:12
Svar/Indlæg:
581/1
#19: #20 har ret. Jeg mangler et godt os, hvor man kan spille sine spil uden alt muligt pis. Linux skulle være langt bedre til at udnytte ressourcerne i ens hw, men jeg er altså først og fremmest gamer, og så halter skidtet desværre.

Emil.

Overclocker
Tilføjet:
24-12-2007 14:45:54
Svar/Indlæg:
238/4
^^ Det sagde jeg jo osse. Men forstod bare ikke hvad han snakkede om, DX 10.1 på Linux??

Prebbish

Superbruger
Tilføjet:
24-12-2007 15:40:06
Svar/Indlæg:
648/5
Jeg har prøvet præcis det samme, jeg installerede driveren til Turbo Memory og så var Vista ulovlig og bla bla bla. Da jeg ville aktivere den igen virkede det selvfølgelig ikke, så jeg brugte det "automatiske" telefonsystem (som ikke virker), da den ikke kunne lave et aktiverings ID til mig blev jeg stillet om til en supporter, men efter at have ventet i kø i 15 min. troede jeg at det endelig var blevet min tur, men i stedet for en supporter var det telefon systemet igen, og pludselig havde det lavet et aktiverings ID til mig... Mærkeligt 😕