#6 Ja flere.
Jeg købte Core2Duo i håb om hastighed, lavt strømforbrug og en jævn arbejdsgang lige som pentium 3 havde.
Men! Noget som jeg finder naturligt som athlon x2 ejer på det tidspunkt er at stabiliteten er i orden. Det hjælper ikke at bare fordi jeg sætter miin core2duo til at arbejde i 2-3 dage med at convertere film eller overføre data, så fryser den.
Jeg prøvede med geil ultra edition ram, kingston, g.skill og v-data ram. Alle var sæt af 2gb mindst pc6400 ram. Jeg prøvede med flere strømforsyninger fra 400 til 650 watt og sidst men ikke mindst prøvede jeg med exstrem køling uden held.
Den var hurtig ja, men.. Jeg har strømmåler på vores computere... Når den var belastet 100% brugte den tæt på det samme strøm som min athlon så det var også ok.. Og den havde en ok arbejdsgang.
Men!!! Min computer skal være stabil og ramhastigheder på under 8000mb/sek synes jeg er dårligt, det giver nemt flaske halse - For eksempel hvis jeg skal købe grafikkort, så bliver det pludseligt mere vigtigt der er meget ram på. Derfor kan jeg ikke bruge en core2duo den køre lige så dårligt som den 3,2 ghz pentium 4 jeg havde, den gik ned ca. en gang om ugen når den arbejdede og jeg kan ikke ha' det. Det skal køre 100% stabilt, om jeg så sætter min server til at arbejde 100% i en måned, det skal bare køre.
Og så overclocker e4400 dårligt med standart køler. Puha... Det var hvad jeg synes om core2duo - Min e4400 står her stadigt og samler støv... Jeg købte en phenom bagefter, phenom køre dårligt lige nu, mangler bios update - Men! den er stabil og om 1 måned kommer der mere smæk på på grund at drivere, bios'er og program updates der forhåbentligt begynder at komme:)
Core2Duo er god til nogle ting - Jeg kan bare ikke enes med den:) Du ved hund/kat ting 🤣