Jeg har i dag fået de sidste dele til mit system fra shg og samler selvføgelig det hele. Men nu hvor jeg er færdig står jeg tilbage og kan ikke finde det 4 pins stik til speakeren på bundkortet. Plus jeg har to stik til noget andet lyd, jeg ikke lige kan finde en plads til.
De stik jeg ikke "bruger" hedder: AC'97 og HD Audio. Desuden er der et til HDD LED II (bruger et'eren).
Skal jeg bare lade være med at tilslutte de to sidste og desuden undvære den speaker/højttaler på bundkortet?
Forresten er det første gang jeg samler en PC selv 😳
Hvis det er relevant, så ser systemet sådan her ud:
Asus P5E Q6600 m. IFX-14 køler 2 * 1GB Kingston Hyperx DDR2-1200 S-ATA DVD-drev fra Samsung. Samsung Spinpoint T166 320GB. Corsair 620Watts PSU. Antec P182 Så "genbruger" jeg mit nuværende gfx og lydkort.
Speakeren sidder i kabinettet... og i Antec 180/182 er der ingen speaker :)
og ja, bare brug HDD 1
Jeg er ikke sikker på med HD eller AC'97 audio... står i bundkortet hvor de skal sidde (kun 1 ad gangen selvf.)... set en i og prøv om du kan få lyd fra stikket foran... ellers skift (og skift i BIOS også), og se om det virker.
4 pins stikket kan være fordi der er loddet en lille speaker direkte på bundkortet. de andre forstår jeg ikke helt, hvad du mener med.,,, er det stik som du har på mobo og ikke fra kabinet? ikke sikkert du har de stik i kabinet front eller lig.n??