Cs 1.6 + lag i vista 32bit?

Software d.  23. december. 2007, skrevet af Jenner
Vist: 259 gange.

Jenner

Elitebruger
Tilføjet:
23-12-2007 17:04:33
Svar/Indlæg:
2267/261
Hej guys. Jeg er lige gået over til vista home premium 32 bit. Jeg har installeret alle drivere. Chipset, gfx osv osv. Generelt kører det meget godt, men hvad er det, der gør at jeg lagger lidt i skudene i cs 1.6? Det er sådan ca. som om den ikke rammer rigtigt og den skal have et kort mellemstop, hvis man bare sprayer?
- Og det skal lige siges, at jeg får samme fps antal, som på xp, med AA og AF på max i driveren.

Kan der gøres noget ved det, med skudene?
Mvh.
Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
23-12-2007 17:49:38
Svar/Indlæg:
6624/113
Er alle dine rates korrekte?

De skal jo justeres efter hvilken forbindelse du har og den server du spiller på...

Morten-[TB]-

Elitebruger
Tilføjet:
23-12-2007 17:52:01
Svar/Indlæg:
4310/364
Du kører vel med Open GL ? den må ikk være hardware accelereret.

Jenner

Elitebruger
Tilføjet:
23-12-2007 17:53:29
Svar/Indlæg:
2267/261
Jeg kører open gl.
Jeg har indstillet rate osv.

CoffeeCan

Elitebruger
Tilføjet:
23-12-2007 17:54:15
Svar/Indlæg:
3394/170
prøv at sætte cl_cmdrate til 100

og rate til 25000

i consol'en i cs

Esse86

Superbruger
Tilføjet:
24-12-2007 10:21:51
Svar/Indlæg:
419/36
Der er stor forskel på spillene i xp og vista, især cs som er tilvænings spil med faste vaner.

Jeg skiftede fra XP til Vista med en AMD 3800+ singlecore. Det var umuligt at spille. Selvom den viste at mine fps var stabil, så var det stadig sløvt i forhold til xp.

Så fik jeg sat en Q6600 i systemet og det gav lige alt det som jeg manglede. Det hele kørte normalt igen.

Men en IntelCore2 som du har, burde jo nok kunne trække et lille spil som cs :) Jeg tror bare man skal vænne sig til Vista.

BeoWulf_Beo

Superbruger
Tilføjet:
24-12-2007 11:29:43
Svar/Indlæg:
1186/81
Nu er jeg lidt af en oldtimer når det kommer til CS.

og ja det er et vane spil.

Der er nogle få andre ting som vista også gør ved CS udover self. nogle uheldige mennesker der oplever det kører "dårligt" med hensyn til FPS.

1. Sensitivity er anderledes fra vista til XP, og specielt hvis du minimere spillet og åbner det op igen, så er det som om der er modstand på musen når du drejer omkring i spillet.

2. Pingen er ved mit vedkomne faktisk blevet bedre, dog oplever jeg lidt mere choke end i XP (på samme servere som jeg spillede på under XP self. da jeg ved det har meget med serveren at sige, men stadig)

3. CS Crasher simpelthen når du dør, ikke noget der sker særlig tit, og det følger intet mønster og virker fuldstendig random hvornår den vælger at crashe, men det oplevede jeg heller aldrig under XP.

4. Dit "spray" er også anderledes under vista, dette lod jeg mærke til fordi jeg plejer at kunne ca bestemme hvor mit magasin fra en colt skulle ende henne, men det virker sværrere i vista end XP..

Og der er sikkert mange andre ting..

Men som #5 siger,

din maskine ligner meget den jeg har som kører XP, lige bortset fra jeg har en C2D E6600, og har haft kørt vista på den, men ville hellere have xp da jeg syntes 2 GB ram virkede som forlidt i vista. og der virkede CS også fint.. dog nogle små "opstopninger" lige når du var kommet ind på en server og spillet et par runder.. men efter der var der ingen lag eller whatsoever. Tror bare det er en vanesag, eller er der altid den kedelige vej, at prøve at geninstallere CS, eller helt formatere maskinen.. hvem ved, måske virker det 😉

BeoWulf_

::EDIT::

Skal så lige siges jeg kører Vista home premium 64bit. så du kører 32, ved ikke om det er det samme.

Jenner

Elitebruger
Tilføjet:
24-12-2007 12:14:56
Svar/Indlæg:
2267/261
Tror jeg beholder min nuværende xp install og så piller jeg bare strømmen af og kører på min vista hd 🙂