Crucial 8500:
Innovation / Teknologi - 4
Det kræver sin mand at fremstille moduler med så hurtige hastigheder. Så selv om det måske ikke er specielt innovativt, så er det lidt imponerende at se standardmoduler med 1066MHz. Derfor 1 point over middel.
Design / Layout - 3
Designet er helt standard, ganske som på visse OEM moduler. Eneste forskel er den meget støjende og dermed letgenkendelige orange farve. Men selv det er set før.
Ydelse - 3
Grundydelsen ligger helt på linie med tidligere testede moduler, men desværre så er overclockingpotentialet ikke imponerende. Et maks på 1157MHz er hvad det kan blive til, og vi har set PC-8500 moduler der kunne rende langt over 1200MHz.
Pris - 3
Prisen er til gengæld i den lave ende for PC2-8500 ram. Små 1900kr kan de skaffes for i DK.Så hvis du kan leve med en hastighed på 1066MHz og ikke regner med at skulle overclocke over 600fsb på cpu med1:1 divider så er Crucial et udmærket køb.
------------------------------------------------------------------------------------------------
CellShock 6400:
Fantastisk potentiale. der er altså langt fra 800 Mhz til 1200 Mhz når vi snakker ram. OC potentialet er sjældent over 10%.
Innovation: 5
Jeg roste Patriot sættet for fleksibilitet og OC potentiale. Cell Shock PC8000 tog rekorden med storm, men de tyske fabrikker pumper videre og giver os samme ydelse til endnu lavere pris.
Design: N/A
Igen altid en smagssag der ikke bør tælle nært så meget ved ramkøb, som fart og pris. Heatspreaderne er lækre, og så er de boltet samme istedet for at blive hold sammen af fjederstål som ellers er den gængse metode... me likes. Det vil kunne yde mere tryk, og derved bedre varmeoverførsel fra ramchips til heatspreader.
Ydelse: 5
Jeg ved næsten ikke hvad jeg skal sige. Alt lovprisningen omkring det forrige sæt kan jo siges igen og så lige ganges med en faktor 1,5.
Pris : 5
Pt. 2400 kr. hos den billigste danske forhandler, hvilket gør dem 600 kr. billigere end det meget fornuftigt prissatte PC8000 sæt. Den går rent hjem. Kigger man syd for grænsen, som jeg godt synes man må når produktet først lige er kommet herhjemme, er priserne endnu vildere.
Igen.. Bye bye my precious.. It's been real.
Edit: Prisen er nu omkring 1000.-
Bedøm selv, men der er sku mere bling bling blær blær over CellShock i mine øjne 😲
Bedøm selv! God Jul! :yes: