hell no! kirke er noget fis
jeg tror bibelen er skrevet af en eller anden gammel nisse..
altså, jeg ser religion som et medie.
Hvorfor tror i at muslimer ikke spiser svinekød? Fordi det er farligt? nej Fordi "man ikke må" ? ja!
Hvorfor må man så ikke? Det har nok noget at gøre at der engang har været problemer med syge svin, der har forvoldet stor skade på et samfund, og den eneste måde man kunne få folk til at høre efter på, så mange år tilbage, har været at true dem med ting der ikke fandtes (allah, guder, skærsild, syndefald og alt det der fis... trusler!).
Så er der bare nogen kloger mennesker, tro det eller ej, der har fundet på, at man ikke må spise svin, fordi at DET MÅ MAN IKKE (folk har jo næppe troet på at de blev syge af at spise en gris), så bliver man straffet, og så får man ikke lov at bange de 72 jomfruer... Hvis jeg fik 72 jomfruer at lege med så snart jeg døde, VEL OG MÆRKE hvis jeg ikke spiste svinekød... så skulle du nok se mig aldrig røre svinekød, og så skulle du også snart se mig sprænge mig selv i tusind stumper, og tage så mange med i købet som muligt (så de ikke kommer til at spise svinekød, og desuden også kommer hurtigere op til deres jomfruer).
Jeg er klar over at dette er liiiiidt langt ude, og sorry hvis jeg fornærmer nogen... men det er altså lidt min teori om hvordan det hænger sammen med fanatisme og religion.
Jeg er ateist btw, JUST in case nogen skulle være i tvivl.
og tilbage til kirken! ja det kan da være hyggeligt de første 10 sekunder, men så ryger alt glansen da også af emnet :D Jeg er konfirmeret... jeg løg præsten lige op i hendes lodne ansigt, lol :D "ja" haha (ligesom 95% af alle konfirmander... sikke dog et samfund :D)