Redaktør
Tilføjet:
25-12-2007 18:03:31
Svar/Indlæg:
6368/477
Jeg fik en ny seagate 500GB harddisk af mine forældre i julegave.
Harddisken køre SATA 2 med 16mb cache. Kan ikke huske hvor mange ms, men det er vel irellevant?
Jeg har lige fået sat den i, men den kan ikke ses i windows. Det ser ud til at den kan ses i BIOS, men er ikke sikker. Jeg har 4 SATA enheder, og den viser 4 SATA enheder, men jeg kan kun se en form for serie nummer på en, som jeg har regnet ud til gerne skulle være min seagate, men den skriver ikke fabriksnavnet, som den gør ved de andre?
Jeg ved ikke om der er forskel på kablerne til hhv. SATA150 og SATA300?
Det kabel jeg bruger er nemlig et gammelt et, og er ikke sikker på om det er SATA300, hvis der nu skulle være forskel?
Mit bundkort er MSI k8n diamond plus, som kan have 4 SATA2 enheder koblet til, og 2 til raid. Jeg har sørget for ikke at bruge de mørke lilla porte til raid.
Kan harddisken være død, eller er det bare mit kabel som skal skiftes?
Jeg har også hørt noget om at man ikke må lave hårde knæk på SATA kabler, og det her kabel har lagt med hårde knæk i snart 2 år.
Jeg har også næsten lige fået sat en 200GB maxtor harddisk mere i, hvor jeg også brugte en gammelt kabel, som også har lagt med hårde knæk, men måske jeg bare er heldig?