#0 den første du viser, før rigtig meget baghjul af alle C2 processerne, de yder simpelthen mere pr. taktslag. Og så bruger den også alt for meget strøm.
Den anden du henviser til, er meget energieffektiv, og ja, du kan lave et godt overclock, bl.a. på grund af den lille mængde level 2 cache. Den er dog mest tiltænkt kontormaskiner og mediecentre.
Når jeg kigger på dit setup, hvis du spiller, så er det dit grafikkort der sætter begrænsningen og ikke din CPU, den kan sagtens levere alt hvad grafikkortet har brug for af data. Med henblik på OC, så kan dine RAM sagtens være begrænsningen, da det kun er pc5300 (uden at kende disse specifikt)
Hvis du vil have nærmere råd om opgradering, både med henblik på OC, men også for at få den bedste ydelse, må du skrive lidt mere om hvad du bruger din pc til, og hvad budgettet er.
Pt. vil et standard svar på næsten alting være:
GFX:
Ati 3870 eller evt. 3850 (er til at få fat i, og meget billig)
eller GeForce 8800 gt (512 mb)
CPU:
Hi end, er der ingen over eller ved siden af Intel pt. (snøft)
Så en Q6600, på 2,4 GHz, burde kunne ramme 3,2-3,4 GHz på luft.
eller en E6850, på 3,0 GHz, som når endnu højere.
RAM
I øjeblikket er der nogle gode tilbud på low-latency PC-6400, men jeg tror det er Martin V.R. der har fundet nogle syge PC-8000 til en lav pris, med virkelig lav latency (4-4-4-4).
PSU
Hvis du vil lave seriøs OC, kunne jeg mistænke din PSU for at være for lav kvalitet og have lige lidt nok strøm.
Samlet set er det som sagt GFX du skal kigge på