Hmmm, bare den er stabil, men jeg ville ikke turde have min over 65 grader :) Jeg har liiige for 10 minnuter siden overclocket min Q6600 til 3100 Ghz.. på første hug.. (det var ikke meningen det skulle være sååå stort) Men det blev det.. og den ser stabil ud :) - er igang med stresstest ;)
39-49 grader.. forskelligt fra kerne til kerne. Den er sikkert pisse skæv den Quad - eller også har jeg ikke puttet nok pasta på (første gang jeg selv monterede en CPU køler andet end standard)
Køleren er en Thermalright ultra 120 extreme - med en 120mm fan på - samt der er også 6 i mit kabinet :)
Er større chance for at putte for meget på, fremfor for lidt..
#0 Sålænge den er stabil, så fuck om dne er 50 eller 69, hvis lortet kører så kører det, og den burde være driftsikker et godt stykke over de 60 alligevel.
Coretemp læser fra cpu'ens egen on-die temp probe som er kalibreret. Everest læser nok fra bundkortets probe som er ukalibreret..
Bare så i ved det...
Det der kan være med coretemp er bugs i aflæsningen pga ny stepping eller noget chipset begrænsning. Men så ses det nok også, da den vil være helt gal.