MSI bios opdatering under Vista x64

Bundkort / CPU d.  28. december. 2007, skrevet af Fatboc Slin
Vist: 295 gange.

Fatboc

Elitebruger
Tilføjet:
28-12-2007 17:07:49
Svar/Indlæg:
113/4
Jeg har fået fat i et Asus 8800 GT 512MB, men jeg kan ikke få det til at virke i mit crap mediacenter, som består af et MSI K9VGM-V (VIA K8M890) og en Brisbane X2 4400+.

Jeg går ud fra at det har noget med det PCI-Express 2.0 gejl at gøre. Jeg har derfor prøvet at opdatere bios'en, men MSI's Online / Live Update duer suboptimalt under Vista x64.

Er der nogen der ved hvor man kan downloade en god gammeldags floppy updatering, så jeg måske kan få det op at køre?

Hvis der er nogen der har andre løsningsforslag til hvordan man evt. kunne få det op og køre uden opdatering af bios på bundkortet, så er de selvfølgelig også velkomne.

PFT, glædelig jul og godt nytår osv. 🙂
Dnomi

Superbruger
Tilføjet:
28-12-2007 17:33:52
Svar/Indlæg:
1190/28
Dit media center er udenmærket og det har ikke noget med pci-express 2.0 da det kun har betydning for hastigheden.

Hvad årsagen så kan være, ved jeg ikke.. Men folk siger 8800gt ikke skulle være super til media center - Hvorfor aner jeg ikke...

Prøv med et ati kort fra 1x00, 2x00 eller 38x0 serien, måske det løser problemet(Hvis du har et ati kort liggende)

Fatboc

Elitebruger
Tilføjet:
28-12-2007 17:47:49
Svar/Indlæg:
113/4
Jo, det er vel fint nok, men jeg fortryder lidt at jeg bare tog det billigste bundkort.

Jeg ved det med PCI-Express 2.0 ikke har noget at sige da det burde være bagudkompatibelt, men jeg har på fornemmelsen at der ikke bliver kommunikeret godt nok at bundkortet kun kan køre 1.0. Jeg ved så ikke om det er grafikkortet der bare absolut vil køre 2.0 eller bundkortet der ikke får kommunikeret at det kun kan køre 1.0.
Det der sker er i hvert fald bare at den bipper nogen gange og starter op på det onboard TiS-grafikkort...

Det duer fint med et 7800GTX 256MB og jeg har skiftet min SeaSonic 350W PSU ud med en 520W, da jeg i starten troede at det var den der var for lille.

P.S.: Tror da 8800 GT er fint til mediacenter. Valgte det pga. full offload af HD-decodning samt det at det ikke skulle larme for meget og så burde det også kunne trække nogen spil i 1920x1080.

Fatboc

Elitebruger
Tilføjet:
03-01-2008 20:48:03
Svar/Indlæg:
113/4
Nå, jeg fik løst problemet.

Grafikkortet er blevet flashet til en ældre bios der kun kører PCI-Express 1.0 (Gen1) og nu virker det fint.
Kortet virkede fint i min anden PC med et Asrock 939SLI32-eSATA2 og det var der jeg flashede det.

Der er mere info her:
http://www.mvktech.net/compone...

Den bios der er inde på Asus' hjemmeside er vist den samme, De hedder begge to AS01 så hvis man begiver sig ud i at flashe, så kan man vel lige så godt bruge den fra Asus' side.

Inden da nåede jeg dog at få flashet bundkortet til nyeste bios vha. en gammel XP 32-bit installation jeg havde liggende. Dog uden at det hjalp noget som helst.