Det koster jo ofte 400 kr. at sende noget der virker til RMA.
Har selv haft et problem med min gamle 80GB Maxtor DM9+ ATA133 disk. Der var et område inde omkring 20-25GB området, som jeg var nødt til at formatere udenom, for at undgå læse- og skrivefejl. Dengang prøvede jeg så en low-level-formatering med MaxBlast eller hvad det nu er det hedder, og da halt'ede pc'en da den nåede dertil.
Da jeg fornyligt - mens jeg ventede på opgraderinger til en ny pc - måtte bruge min gamle MSI KT4V og en XP2400+ for at køre, virkede den upåklageligt efter en fuld reformatering, og den har da været fyldt 100% op uden der har været så meget som en lyd eller en læse-/skrivefejl.
Den har også haft den "såkaldte" klik-fejl, hvor HDD'en spinner op, siger "click", så hænger systemet lige et par sekunder før det igen kører - hvis det altså lykkes. Sker klik-fejlen under boot er man lidt lost, men nu virker den bare igen. Tør dog ikke bruge den til noget livsvigtigt selvom der ingen probs er med den pt. Og den har da været stresset pænt grundigt med 1MB/s dl, masser af paging og lidt gaming over længere tid - noget som før med sikkerhed medførte "klik-fejlen".
Imho er der håb:
1. low-level-formatering (bid mærke i hvor på disken, den kager i det)
2. windows-fuld-formatering (partitioner så et område du er sikker på overlapper der hvor fejlen er, og se om du kan fylde det og læse indholdet)
3. RMA