Arrgh spammet com...

Software d.  28. december. 2007, skrevet af Eskimow
Vist: 461 gange.

Eskimow

Overclocker
Tilføjet:
28-12-2007 21:41:45
Svar/Indlæg:
431/38
så er det sket... det umulige, min com er blevet inficeret af noget lort der gør at der ustandseligt popper vinduer i IE op, med reklamer osv. det er til at få ticks af.
😩 😩
Jeg har kørt en tur med Sas og Ccleaner, og desuden performeret et komplet system scan med avast.

hjælp, bitte 😕
Mentos3

Elitebruger
Tilføjet:
28-12-2007 21:47:55
Svar/Indlæg:
4230/89
prøv at hente "Adaware SE" og "Spybot S&D"...
det er begge gratis programmer,
de scanner efter Adware, og Spyware...

jeg bruger dem selv ret ofte, og de finder sq tit en masse bras 🙂

umagarz

Superbruger
Tilføjet:
28-12-2007 21:55:01
Svar/Indlæg:
423/32
Hvis intet hjælper, så prøv dette:
http://www.trendsecure.com/por...

Og KUN hvis intet andet hjælper...

Dette er taget fra spywarefri.dk, brug deres forummer hvis du har problemer (jeg tager intet ansvar for hvad der måtte ske):

Dette lille program benytter du, når komandoen over din computer er overtaget udefra. Når du efter utallige forsøg ikke kan slippe af med den startside andre mener du har brug for, eller når det ikke er lykkedes dig, at slippe af med popups, selv om du bruger popup-dræbere. HijackThis bør ikke benyttes, før du må indse, at et positivt resultat med Spybot, Ad-Aware eller andre gode spyware-fjernere ikke lykkes.

HiJackThis er nemt at downloade og installere, men svært at benytte for ikke-kendere af spyware. HiJackThis undersøger bestemte områder i din registreringsdatabase og andre steder på din pc. Herefter præsenterer programmet dig for en liste, som både indeholder gode legitime programmer samt de såkaldte hijackers, hvilket er programmerne som gør, at andre har overtaget herredømmet over din pc og som skal fjernes. Det er op til dig at bestemme hvad der skal fjernes, og hvad der ikke skal. Fjern aldrig nogensinde det hele og vær meget forsigtig.

Er du ikke ekspert på området spyware, må du enten alliere dig med en ekspert eller kopiere hele loggen over til et forum og lade eksperter kigge på den, og fortælle dig hvad du kan fjerne. Det er den eneste måde du ikke kommer galt afsted. Vort forum er velegnet, og du får Danmarks bedste eksperter på området til at kigge på din log.

her er en guide:
http://www.spywarefri.dk/manua...

God kamp 🙂

Goaguy

Elitebruger
Tilføjet:
28-12-2007 22:23:13
Svar/Indlæg:
3410/199
Kør programmet "hijackthis". Den finder alle de processor, der kører på din pc, så vidt jeg husker. Derefter kommer den op og spørger, hvilke du vil deaktivere/slette. Believe me - det program virker! Du skal bare passe på, for den finder også ikke-ondsindede windowsrelaterede applikationer osv.

Lav en log-fil, og smid den ind på spywarefri.dk's forum. De ved, hvad de laver 😉

syska

Superbruger
Tilføjet:
28-12-2007 22:38:07
Svar/Indlæg:
1085/26
http://www.hitmanpro.nl

Det er noget der virker ... tager overstående programmer og kører igennem helt automatisk

// ouT

umagarz

Superbruger
Tilføjet:
29-12-2007 00:06:18
Svar/Indlæg:
423/32
#3 - det var kun det jeg skrev... ok måske ikke direkte at det hed Hijackthis, men det var det jeg linkede til 😉

hamderD

Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2007 00:47:42
Svar/Indlæg:
7263/260
Det jeg har prøvet er "Adaware SE" og "Spybot S&D" 😛

Mentos3

Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2007 01:07:19
Svar/Indlæg: