GF 8800GTX eller GF 8800GT?

Grafikkort d.  28. december. 2007, skrevet af eXeel
Vist: 393 gange.

eXeel
 
Overclocker
Tilføjet:
28-12-2007 22:47:21
Svar/Indlæg:
12/3
HER SKAL I FOKUSERE PÅ AFSNITTET OM GPUen (ALTSÅ 8800GTX ELLER 8800GT), RESTEN ER FOR AT INFORMERE OM HVAD JEG SØGER OG HVAD CPUen SKAL ARBEJDE SAMMEN MED!

<a href=http://www.mm-vision.dk/defaul... den her: MM-Vision.dk</a>

Bundkort: Gigabyte GA-P35 DS3 motherboard (PCI-E, FSB1333MHz, Intel P35 chipset)
CPU køler: ThermalTake Socket 775 køler
RAM: Original 4GB DDRII-800 PC6400 (2x2GB) RAM DualChannel
Harddisk: Samsung 500GB harddisk S-ATAII 3Gb/s Fluid
Grafikkort: Nvidia GeForce 8800GTX 768MB PCI-E Grafikkort (DirectX 10 support)
Kabinet: RaidMax Elite Smilodon kabinet low-noise
Strømforsyning: Rasurbo 530W ATX 17db strømforsyning supersilent
Lydkort: 8 kanals HD audio codec Azela 1.0 (SoundBlaster komp.)
Drev: Pioneer DVR-115 20x DVD-brænder +/- Dual layer
Netkort: 100/1000 Mb/s Realtek Gigabit LAN
Software: Alle drivere m.v. medfølger. (DirectX 10 klar)
Køling: Ekstra trådnet og 120mm lownoisekøler i fronten for ekstra god køling
(Desuden er der 3 ekstra kølere som kan tilsluttes ved behov.)
Stik:
2 x PS/2 porte
12 x USB 2.0 Port (4 x Internal, 8 x External)
1 x 6 in 1 audio jack
1 x RJ-45 LAN 100/1000 Gigabit Jack
1 x Front Audio
6 x SATAII 3GB/s Connectors
2 x DVI
1 x TV-out

Jeg er ikke helt besluttet på nogle enkelte af delene, så de kommer her:

Core2Duo E6850 4MB 2x3,00GHz FSB1333MHz
Core2Quad Q6600 8MB 4x2,40GHz


Prisen for mig er den samme, om jeg vælger Q6600 eller E6850. Jeg kommer kun til at bruge den som en gamer og internetsurfer, så ingen hardcore programmering, animation eller lignende.
Har læst mig frem til, at quad core pt ikke er så essentielt. Jeg har også hørt, at nogle spil får patches i fremtiden, som vil understøtte det. Men det er også noget af et fald at gå ned til 2.40 gHz per kerne, til de spil som ikke understøtter dette. Hvad er jeres råd? Og hvor stor forskel kommer den højere cache (går ud fra, det er hvad de 4 og 8MB er) til at gøre?

GF 8800GTX 768MB
GF 8800GT 512MB
GF 8600GT 512MB


Jeg har også læst lidt om disse, men har ikke fundet nogle pålidelige sammenligninger af disse kort. Jeg foretrækker 8800GTX umiddelbart, da jeg føler det er en del stærkere. Men det er jo også en hel del dyrere, henholdsvis 1.200 og 2.200 kr på MM-Vision.dk.
Så blev det nævnt et sted, at forskellen egentlig ikke var så stor på de to 8800 kort, i hvert fald i 3D Mark 06. Hvordan er dette generelt i spil, for det er mange penge, hvis der ikke er den store fordel! Men håber jeg da, der er.
Jeg har bare førhen nøjes med et top-of-the-middle grafikkort, så vil gerne have noget der ligger tættere på toppen i denne omgang, så det holder sig lidt længere. No offense, 9800 Pro :D

8 kanals HD audio codec Azela 1.0

Aner intet om dette mærke. Hvordan er det lydkort?

2 års reklamationsret -> 3 års garanti

Hm, hvor nødvendigt er dette? Er standard ikke 6 mdr / 2 år for dette? Koster mig 750 kr at få opgraderet til dette. Dette er vel ikke engang en forsikring, hjælper mig blot hvis det har haft en fejl siden jeg købte den, ikke?

Digitus FirewireKort IEEE1394, PCI (3xfirewire)

For 200 kr. Hm, har intet pt der bruger Firewire. Naturligvis øv, hvis jeg senere står og skal bruge det, men vil heller ikke proppe for meget unødvendigt i computeren.

Intel Monster Silent CPU (ThermalTake CPUkøler -> Zalman 9500 m/fanmate)

Aner ikke hvad forskellen er, om det er 250 kr ekstra værd. Hvis forskellen er lydstille og super lydstille, så er det jo ikke nødvendigt. Er Zalman måske endda ringere på en måde, så er det slet ikke aktuelt. Men gavner den meget, så ville det da være okay. Skal dog ikke overclocke selv.

USRobotics® Trådløst PCI netkort 125Mbps MAXg
Wireless Netkort PCI 802.11G 54Mbps Allnet


Hm, jeg har trådløs router i hjemmet og derfor vil det være dejligt, ikke at skulle trække kabel. Men kan se på disse to, at de har en "antenne" som ældgamle mobiler eller som min router. Troede ikke det var nødvendigt, er det ikke i min bærbar? De kan jo måske få problemer i kabinettet omme bagved, ved ikke hvor trangt der bliver. Men omvendt er det jo MM-Visions valg og dem der samler, så går ud fra de har styr på det.
Hvad siger I?

Prisen for det er 9.495 kr. Det er med GF 8800GTX 768MB og Core2Duo E6850 4MB 2x3,00GHz FSB1333MHz. Uden de andre tilvalgsmuligheder, jeg har listet her. Har selv en skærm, en <a href=http://www.samsung.com/he/prod... SyncMaster 959 NF</a>. Går ud fra denne vil fungere fint med opsætningen, er købt for tre et halvt år siden, men kun brugt de to. Vil dette ødelægge noget for mig, at genbruge denne?

Jeg skal som sagt ikke overclocke. Bruge den som gamer PC og til nettet. Hvad siger I? Håber meget I kan hjælpe mig med at få de sidste brikker på plads :)
På forhånd mange tak!
kvist1992
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-12-2007 23:16:50
Svar/Indlæg:
3565/372
Tag et 8800GT, det slår 8800GTX på den del punkter!


eXeel
 
Overclocker
Tilføjet:
29-12-2007 00:21:41
Svar/Indlæg:
12/3
Det lyder dejligt, specielt når prisen er en hel del billigere! :)


mp_3
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2007 01:19:24
Svar/Indlæg:
3588/418
#1
Hvilke punkter? 🙂


Mr.
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2007 02:01:46
Svar/Indlæg:
4107/224
Damn en roman du har fået skrevet 😲 Er det 4'eren til Ringenes herre 🤡 ?

Sry OT!

Du kan roligt tage et GT. Yder ca det samme som et GTX


vindum
 
Superbruger
Tilføjet:
29-12-2007 10:18:57
Svar/Indlæg:
365/0
Du får mest for pengene hvis du køber et GT. Det er kun når du virkelig skruger op for grafikken at et GTX vil trække fra, primært pga. de flere ram.
Og GT er så billigt så man næsten kan købe 2 for samme pris som et GTX.


MadsAG
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2007 13:31:14
Svar/Indlæg:
5421/53
#5 Og hvis man så har en 24" skærm, og man gerne vil have en masse eye-kandy og AA'er Kan man jo bare snuppe et 8800 GT med 1 Gb ram :)


MadsAG
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2007 13:33:28
Svar/Indlæg:
5421/53
og HELT klart en quad-core! de 2,4 Ghz er ikke det samme som en P4 på 2,4 ghz... Man skal ikke blive narret af hz :) Helt klart tag en Quad-Core! Min Q6600 overclockede jeg til 3,1 Ghz på et forsøg :o, med mine Corsair DDR667 sat til 1:1 :)


Men jeg er jo slet ikke til færdig byggede computere... Man ved sku hvad man får ved selv at købe :)


eXeel
 
Overclocker
Tilføjet:
29-12-2007 18:00:37
Svar/Indlæg:
12/3
Jeg er ikke den mest modige mht. overclocking. Har ikke sat mig for meget ind i det, men sådan at skulle presse dem til mere lyder risky :O
Hvor simpelt er det, Mads?

Jeg tror jeg har besluttet mig for 8800GT, men nu er det så processoren, jeg er meget i tvivl om :(


bodyman
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-01-2008 14:05:11
Svar/Indlæg:
2333/391
Synes du skal ta en Q6600 :)

Jeg har lige købt en og den yder rigtig godt :) 2.4Ghz standard, jeg har clocket min til 3.6Ghz uden problemer på luft, max temp med full load er 55 grader. og så længe den bare er under 65 grader så er det fint :)

Men hvis du vælger Q6600 så vælge et andet bundkort, har nemlig hørt at X38 skulle være nice valg til en Q6600 og 8800GT gfx.

Det er i hvet fald det jeg har anskaffet mig, og er ikke blevet skuffet endnu :)

Jeg har ikke overclocket mig gfx kort endnu, men i 3Dmark2001 score det over 49000 point i første forsøg.


MadsAG
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-01-2008 14:24:18
Svar/Indlæg:
5421/53
#9 Præcis, mit kører hvertfald godt sammen.

Og eXeel, Overclocking er ikke risky, hvis du ved hvad du gør. Bare hold dig fra Vcore osv.. :) og pas på at ram'ne ikke bliver overclocket for meget :)
Hvis du køber et Gigabyte X38 DQ6 kan jeg nemt hjælpe dig :)
Det bundkort har også Dual bios, hvilket betyder, at hvis du flasher din bios forkert (opdatere) Kopiere den ene bios, den anden.
Det samme gælder hvis du overclocket lidt for meget, og computeren ikke vil poste. så kopierer den også sig selv til main bios :) så du skal bare vente på den selv genstarter et par gange, så er du tilbage fra start :) 😲 😲 😲


eXeel
 
Overclocker
Tilføjet:
01-01-2008 19:40:10
Svar/Indlæg:
12/3
bodyman, jeg tror det ender med en Q6600 :) Jeg har ikke mulighed for at udskifte bundkort derinde, så kan ikke bare lige tilvælge X38, desværre.
Fordelen for mig ved at købe den der er, at de har udvalgt delene med kvaliteten prioriteret, og jeg så kan gå ind og vælge ændringer i processor, grafikkort osv.
Dog ikke lige hvad jeg vil, men føler valgmulighederne er tilstrækkelige. Håber ikke de snyder mig, men indtil videre har folk synes mulighederne var fine :) Altså GF 8800GT, Q6600 og så det andet.

Der er en lille liste over ting, jeg har tænkt mig at ringe og spørger dem om. Så må vi håbe jeg får fat på én af dem, som kender til det hardware de nu sælger :) Og årsagen bag det. Frygter lidt det bliver svært, men synes ikke det er for meget at forlange.

Jeg PMer dig lige med spørgsmål om OC :)

MadsAG, kan som sagt desværre ikke vælge et andet bundkort :) Vil gerne slippe for selv at samle den og skulle vælge alle dele og tjekke 100 gange om det nu passer sammen osv. Derfor den ekstra tryghed ved at købe det på denne måde, uden det er en samlet bilka computer fx ^^
De sidste to computere har jeg selv bestilt enkeltedele og samlet, og det var noget bøvl. Fin pris at spare og rart at vælge alt selv, men ventetiden, problemerne med enkelte leverandører og tiden brugt på at sørge for intet gik galt eller ordne det, når det gjorde, betød en langt højere timeløn end jeg sparede :D

Synes I den som samlet computer er meget gal? Kender ikke selv lydkortet, men spørger dem når jeg ringer. Det samme med RAMene, køleren og grafikkortet. Vil gerne have af vide præcis hvilke mærker det er, føler ikke de har undladet at skrive mere for at snyde mig, kan være fordi de ikke er helt autistisk-perfekte med deres hjemmeside, men vigtigt for mig at vide, i hvert fald :)
Nu må vi se hvad de har at sige :D