updatering af bios !

Bundkort / CPU d.  29. december. 2007, skrevet af cool22
Vist: 272 gange.

cool22

Overclocker
Tilføjet:
29-12-2007 02:21:41
Svar/Indlæg:
2/2
hvis jeg køber et bundkort som kun understøtter en bestemt cpu efter en bios update og jeg kun har denne cpu kan man så flashe den ? og hvordan ?
Goaguy

Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2007 02:23:49
Svar/Indlæg:
3410/199
1) Lav punktum'er.
2) Prøv at omformulere dig. Jeg forstår ikke dit spørgsmål?
3) Hvad vil du opnå med en biosopdatering?
4) Hvilket bundkort/CPU drejer det sig om?

TBT

Superbruger
Tilføjet:
29-12-2007 02:28:32
Svar/Indlæg:
422/14
Nej det kan du ikke.

Køber du et bundkort der kræver en biosopdatering for at kunne bruge den CPU du har / påtænker at købe sammen med, så har du ingen chance for at få det til at virke.

Systemet vil ikke boote op så du kan komme til at lave en biosopdatering, hvis ikke den kender den CPU der sidder i.

Så skal du enten låne en CPU der kan køre på kortet til opdateringen, eller få bios opdateret i et andet bundkort eller en decideret brænder til formålet.

Der findes flere der har lavet sig en lille forretning ud af biosopdateringer uden at have budkort eller bios i hånden, de laver en ny chip som du kan sætte i dit bundkort.

cool22

Overclocker
Tilføjet:
29-12-2007 03:08:39
Svar/Indlæg:
2/2
jeg tænker på at købe et asus ASUS M2A-VM board og enten en athlon x2 6400+ eller en sempron 9500 cpu.

jeg kan se at boardet understøtter begge cpu'er men kun efter en bestemt bios version

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2007 06:52:21
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Du kan evt. spørge i den lokale hardware-biks, om det er noget du kan betale dig fra, eller om du evt. kan låne en kompatibel CPU af en bekendt.

Det er umuligt for bundkortet at starte korrekt op, hvis CPU og bundkort ikke er kompatible. Du kan dog godt være heldig at det virker. Men det er så'n lidt *mjaeh*-agtig. Teoretisk set kan der jo ikke ske noget ved at prøve, for bundkortet burde ikke tænde. Men du kan godt "risikere" at bundkortet tænder, CPU'en overvolter og brænder af, eller hvad der er værre.

Men i hvert fald. Bare sæt en kompatibel CPU i, opdatér BIOS og sæt så den nye CPU i. Om det er noget du betaler eller låner dig til, så er det nødvendigt, for at kunne køre med din nye CPU.