windows vista OEM og nyt bunkort flere gange = problemer ?

Software d.  30. december. 2007, skrevet af saiot
Vist: 396 gange.

saiot

Elitebruger
Tilføjet:
30-12-2007 17:32:04
Svar/Indlæg:
7111/480
hej
ja har lige et spømål til dem med OME ud gaven vil jeg få problemer vis jeg får en ny kye eller låser den op eller hvad det nu heder har hørt man skal ringe til MS for det har nemlig fåget nyt bunkort men ringer så ögså med at skule have et nyt her foråret da mit ikke er lavet så godt til OC og bare var et biligt et vil gerne have et lidt bedre vil jeg så få nolge problemer der ? og ved jo der komer ny sokel til næste efterår så kune jo være man skule have ny der igen til efteråer starten af 09 er det noget de vil kige lidt skeptis på var mere om det var bedre at spare op og købe en retel version vis det kan give problemer men la mig høre 🙂
1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
30-12-2007 20:25:10
Svar/Indlæg:
5750/124
du skal bare være en god telefon løgner af hvad jeg ved... du skal bare sige til dem at dit gamle er futtet af, og at du har købt et nyt, og så siger din windows at der er noget galt, "og det fatter jeg jo ikke så meget af, for jeg har da betalt for mit windows, og har bare skiftet et bundkort, der er der vel ikke noget galt i?"... kunne for stille mig at det ville virke

aNker

Superbruger
Tilføjet:
30-12-2007 20:28:02
Svar/Indlæg:
740/37
Da jeg skiftede bundkortet ud, ringede jeg bare over til MS og klarede det med den der automatiske telefon-halløj.. tastede min produktnøgle ind og sådan noget. Og så fik jeg en ny. 🙂

Simpelt

DEVIL_DK

Elitebruger
Tilføjet:
30-12-2007 20:31:13
Svar/Indlæg:
6531/410
var jeg dig ville jeg købe en ratail så har du ren samvittighed
jeg ved godt ikke alle syntes det er snyd at skifte bundkort på en oem men sådan er det nu engang når man får et stykke software til under ½ pris.

saiot

Elitebruger
Tilføjet:
30-12-2007 22:09:50
Svar/Indlæg:
7111/480
tak for rådne vil nok prøve at ringe eller købe en ny OME men skal nok lige lidt til side til en ultimate version senre bliver sku få dyrt ellers

PearsonDK

Elitebruger
Tilføjet:
30-12-2007 22:15:57
Svar/Indlæg:
763/46
#3 Som om at MS ikke tjener nok penge i forvejen... Er godt klar over det koster penge at udvikle et kompliceret styresystem som Windows er.. Men det er jo bare at kigge på MS indtjening og Bill Gates tegnebog.

DEVIL_DK

Elitebruger
Tilføjet:
30-12-2007 22:18:00
Svar/Indlæg:
6531/410
det må være trist at være så misundelig

hvorfor er det mere lovligt at stjæle fra en rig end en fattig ?

Morten-[TB]-

Elitebruger
Tilføjet:
30-12-2007 22:37:43
Svar/Indlæg:
4310/364
Fordi det ikke vælter hans hverdag på samme måde 😴

Det er dog stadig ikke anbefalet at stjæle har jeg hørt 😴

Prebbish

Superbruger
Tilføjet:
30-12-2007 22:45:59
Svar/Indlæg:
648/5
Jeg har haft min vista instlleret på 3 forskellige bærbare i løbet af et år, og jeg har aldrig haft problemer. Jeg har ringet til MS support og fortalt dem hvad der er sket og så har de aktiveret Vista på den nye bærbar...

Det har jeg ingen moralske problemer med, eftersom jeg har fortalt at jeg har fået nyt og den gamle bare blev for gammel, og det har MS åbenbart heller ikke haft problemer med 🙂

HalfLife2

Overclocker
Tilføjet:
30-12-2007 22:46:09
Svar/Indlæg:
659/20

Installer MS
Åben Registering
Prøv med din kode.
Tryk kontakt pr tlf.
Ring til MS
Angiv den kode der er på skærmen
Du bliver stillet om til en computer.
Sig at du har skiftet bundkort / dsv tast det nummer på telefonen (ikke noget af det andet crap)
Du får et nummer af computermanden.
Indtast det på din PC.
U are free to go!

HalfLife2

Overclocker
Tilføjet:
30-12-2007 22:48:16
Svar/Indlæg:
659/20
Idéen med retail er at du kan installere den på den PC du har nu og bagefter når du opgradere kan installere OS'et på den pc. (og slette det gamle)

Har sq ikke ondt af det andet. Hvis det var ulovligt ville MS nok også gjort noget ved det??

camperman

Elitebruger
Tilføjet:
30-12-2007 23:25:18
Svar/Indlæg:
437/24
Selvf vil ms da gerne have at software følger pcen det tjener de mest på, og i de fleste tilfælde sker det da også da folk der sælger deres maskine som regl sælger den med styresystem.

Men ser ingen moralsk synd i at bruge min oem udgave selv om jeg skifter board ca. hver 3 md.

Snakkede med Martin Holm fra ms danmark i foråret om emnet og han fortalte at det der skal forståes ved oem udagver er at det skal sælges sammen med et stykke hardware(ikke nødvendigvis en hel pc), oem udgave skal så vidt muligt følge PCen men at du skifter bundkort er ikke det samme som at udskifte pcen og er derfor ikke noget problem på nogen måde. Man har heller ikke fået en anden bil fordi man montere en ny gearkasse ;) ville da være nederen hvis man skulle betale ny indregistrings afgift hver gang man køre fra værkstedet 😀