Ja, mit grafikkort skal til at køles med vandkøling (d-tek fuzion gfx). Så mit spørgsmål går på, kan grfikkortet køre uden ramsink uden at at tage skade eller skal der ramsink på?
Det er placeret i et Antec p182 så airflow skulle der være nok af.
Jeg ville nu også smide nogle heatsinks på. Jeg har selv kørt med Antec P182 og du skal alligevel have optimeret airflow meget, for at grafikkortet får nok luft henover sig.
Det er ikke nødvendigt og giver heller ikke så meget mere OC. Men er da en god ting. Der er ikke meget forskel på varmeudviklsningen på dine ram på mobo og det på dit GFX.. God idé, men ikke et must!
De bliver da varme, men en del varme bliver kølet af GPU køleren. Igen - en god ide, men ikke et must.. Hvis du er dit kort meget kært, så køb dog dem. De koster ikke alverden.
Du har vel ikke et billede liggende af dit 8800GT uden stock køler så man kan se de der volt-regulatorer. Jeg er lidt i tvivl om hvordan de ser ud hehe..
Og er det egentlig nødvendigt med køling af volt regs hvis man montere et kølehoved på selve GPUen kun??
Ja, det har jeg læst :) - Man kan jo se når Ram'ne har for lidt køling, og der pludselig kommer fyrværkeri på skærmen :O (Ja det er sket for mig, under sidste test i 3dmark06, hvor jeg liiige gav mig 7600GT lidt for meget powah)
De viker helt fint men husk at rense ramchipsne med sprit eller propylalcohol og så klem dem godt på og hold dem på i en 20-30sek så sidder de meget godt fast