Så har jeg fået samlet mit system efter at have modtaget nyt bundkort og ram.
Har bare et STORT problem.. Det vil ikke boote.
Det der sker er at computeren tænder og 3 sekunder efter så slukker det igen. 6 sekunder senere genstarter den så igen og slukker så igen efter ca. 3 sekunder. Konstant i loop...
Men hvis jeg fjerne det ekstra EPS 12v stik så kører den uden at genstarte men den post'er stadig ikke.
Har prøvet de gængse ting som at resette CMOS fjerne alt udnødnigt HW men lige lidt hjælper det...
Sæt din originale CPU køler til "CPU_FAN" stikket så bundkortet registrerer et omdrejningstal - og hvis din chipset køler er med blæser, så sæt den til også...
Ah sorry ser du skriver du har fjerneret osv,,,, har nemlig samme ram som dig, og der røg den ene blok for 3 dage siden, og lavede præsis samme fejl som din nu gør
Prøv at genmontere cpu´en. Havde samme problem med mit tidligere Gigabyte 965 kort. Åbenbart sad cpu´en ikke korrekt i, da det bootede efter jeg skilte det ad.
du havde prøvet med en stang crap pc 54 /6400 ram ik . fordi den reboot hele tiden er fordi den ikke kan boot med det HW der er. den vil gøre det samme hvis du oc den formeget.
9 ud af 10 gange er det fordi ram ikke er value/std ram.
problemet er at den kan ikke boot med 1.8volt til ram. Jeg bruger en skod pc6400 stang på 256mb til og boot første gang på. rette volt i bios til 2.2volt og så skifte ram.
Nu har du sat ram i de rigtige slots ikk 😉 og ikke i ddr3 slotne. Jeg mener slet ikke man kan presse ddr2 ramne i der men kunne måske lade sig gøre 😛 ved et uheld.?
Har du prøvet at lade den genstarte og slukke 3 gange i træk.det gør den hvis noget i bios står forkert så nulstiller den bios på den måde. Men det jo næppe derfor efter som du har haft resette CMOS. 😕
Ellers prøv at sætte strømstikket fra din cpu køler ned på en sys fan i stedet.
EDIT: Bare glem det med ram slot troede det var et Gigabyte GA-P35C-DS3R du havde der manglede lige et C 😳
Men så er der vel kun tilbage som #9 siger det kan være cpu eller køler der ikke sider rigtigt.
Lige et sidste råd mit gik engang også helt i sort,jeg fjernede så strøm stikket fra psu og trykkede et par gange på tænd/sluk derefter kørte det fint igen,måske et forsøg vær.
tag bundkortet ud af kassen , og smid den på den antistatisk pose der følger med. sæt en stang ram i /cpu/ et gfx og tastetur . og så lige en psu . kortslut de 2 pin så den booter . du skal være 100% sikker på at cpu sidder rigtig /der ikke er noget i klemme , papir/plast eller sådan noget .