Hmmm, nu kan jeg ikke prale af min store viden indenfor GPU'er. Af samme grund har jeg valgt at trække dette ind til alle jer hardware glade folk, og forhåbentligt er der en der kan besvare mine spørgsmål...
Hvordan kan det være at HD'ern ikke er dyere, jeg mener trækker ddr4 ram ikke rimligt meget fra DDR3 ram, og for den sags skyld, performer 2900XT'ern så ikke meget, meget mere end 8800'ern ?
Jeg trode ikke selv der var rigtige grafikkort ude endnu med DDR4 ram ? Og hvorfor har nvidia så ikke fået et med dem på, ud på markedet endnu ? Er jeg bare lidt dårligt informeret eller hvad sker der ?
GDDR4 er spået til at blive brugt meget lidt, mens GDDR5 bliver den virkelige arvtager for GDDR3 - så vidt jeg har hørt i hvert fald. Men 8800Ultra er meget bedre end HD2900XT. Dog har GDDR4 været ude i lang tid, og blev bl.a. også brugt på Radeon 1950XT.
HD2900XT 1GB er næsten ikke bedre end 512MB-versionen, der bliver slået af 8800GT og 3870XT, som er LANGT billigere.
Men skal du have nyt grafikkort, er 8800GT og HD3870XT de bedste køb. Det er dog ikke helt high-end, men er langt billigere og yder faktisk i high-end klassen. Så kan du jo evt. bare tage 2 stk i SLi/Crossfire i stedet. :yes:
#5 Ja hvis man ikke er til det der SLI/CF så er det der man skal hen 😉
#6 Fuck, hvor røv for ham 😲 Man kan få kort til det halve der yder bedre end det 🤣 Hvis han kan, så skal han da bruge fortrydelsesretten og købe et andet.
Jeg skal personligt sørge for at du ingen julegaver får i år,hehe.. Rejser til grønland på fredag, så jeg kan da snildt lige smutte forbi gamle julle 🤣 🤣
det er lidt svært at svare på,for er du med på lidt bios flash/vandkølig,er der meget at hente i disse kort,og AMD/ATI har lige givet lov til OC bios,så de er nok på vej fra ASUS MSI ..........
ja så kan de 2900 kort da clockes for hårdt samt at CrossFire giver meget mere end SLI må man sige... det er jo ironisk at sådan et udskældt kort er så genialt godt, hvis man er lidt snild på fingrene 😐