Jeg forstår ikke hvorfor man var så meget på nakken af Erich Honecker efter DDR's kolaps, han var blot lidt forud for sin tid.
#7 : Adolf Hitler blev skam også valgt demokratisk, at han så senere nedlagde både ret og demokrati er en anden snak.
Skulle det gå så galt at et eller andet fundamentalistisk styre en dag skulle få magten i Danmark, så har vi ihvertfald nu givet dem værktøjerne til en Endlösung...
Verdenssamfundet (EU, NATO mv.) kan gribe ind hvis et land ikke overholder sin forfatning, desværre er Danmark i vores forfatning ikke angivet som et demokrati.
Vores forfatning er noget fusk som på, dengang, forfatningsstridig vis blev gennem ført af en håndfuld rigmænd. Idag ville man have kaldt det som skete i 1848 for et
kup. Vores forfatning lider af de samme skavanker som Hitler benyttede sig af i 1934.
Efter 1. verdenskrig (1918) var alle enige om at om at "Det aldrig måtte ske igen" desværre havde man også en holdning i retning af at "Med ondt skulle ondt fordrives". Den heraf følgende fornedrelse af Tyskland skabte behovet for en "Hitler".
Vi er måske blevet lidt klogere, men det skal såmen nok ske igen. Da vi stadig KUN er menesker er det mere et spørgsmål om tid hvornår.
Der vil nemlig altid være en Hitler til at "hjælpe" os når vi gribes af frygt.
Vi har altid søgt hjælp hos "stærke mænd" når frygten gnavede i os (Franko, Taleban, De Røde Khmerer, mafiaen mfl.). Det har dog ofte vist sig at den "hjælp" vi har fået var værre end det som vi oprindeligt frygtede....
Jeg påstår ikke at vi i Danmark har overskredet nogen grænseværdier for totalitært overvågningssamfund, eller at vi har et semi-facistisk styre. jeg vil blot bede jer om at iagtage den retning som vores samfund tager....