Jeg er ved at installere Ubuntu 7.1 så jeg kan dualboote det ved siden af Vista. (lige nu kører jeg det i VirtualBox)
Da jeg er grøn i Linux følger jeg anvisningerne fra ubuntu.com og forsøger derfor at verificere filen med MD5SUM men får hele tiden at vide at koderne ikke stemmer overens. Har forsøgt at downloade fra forskellige servere.. men samme resultat.
Nogen der har en ide om hvad jeg gør forkert? Er det nødvendigt at de skal stemme?
ja jeg har kørt den succesfuldt hver gang jeg har hentet en linux distribution... der plejer da somregel heller ikke at være noget galt med det. men der bliver jo checket om iso filen er intakt. og det skal anbefales ikke at installeres hvis den ikke er (:
Nu er det måske bare mig der er rigtig grøn. Men skal jeg selv indsætte Hash'en i test programmet? og hvis ja.. hvor finder jeg den. Eller gør programmet selv det?
Fandt en hash kode fra https://help.ubuntu.com/commun... som jeg copy pasted ind i test prgrmet. (der svarede til ISOen) og compared og så var der match.. VAR DET BARE DET?
Er det for at sikre at det ISO der kan downloades er en godkendt version?
#6 det er for at sikre at der ikke er ændret i filen siden den blev frigivet. MD5 checksum'en ændrer sig hvis du ændrer bare en enkelt bit i iso filen.