Roolig nu, folk kan jo være på arbejde ikke🙂
Jeg skal ikke ha rodet mig ud i at smide mudder, da mine erfaringer med C2D er alt for små. Men Claus har et par udmærkede pointer, med hans fine tegninger. Man ser også jævnligt hw sider (Tom's comes to mind) udtrykke at de opfatter Phenom som et stærkere design end Intels modstykke, så jeg ved reelt ikke om der kan være noget om at sw'en ikke understøtter, ell kan udnytte, Phenomerne endnu. Ihvertfald vd jeg at Sisandra først skulle opdateres, for at kunne vise den reelle båndbredde på rammene, ifm en Phenom. Der var bøvl da man introducerede dualcores, og med en native quadcore (hvad Intels jo ikke er), er det måske samme bøvl om igen. Men det vil tiden vel vise, om ikke andet så i Linuxland. De sku vist generelt være godt fremme i skoene, når det gælder at udnytte hw ressourcerne maksimalt.
Ihvertfald forekommer AMD's design mig at være klart overlegent, selvom det ikke pt kan levere en ydelse der beviser det.
Mht flaming: Jeg har også bemærket, at der er en tendens til at råbe Intel uanset trådstarters ønske. Samme gjalt i udstrakt grad for Nvidia, men dog ikke helt så slemt, nu 3800 er kommet på gaden. Det er vel bare det sædvanlige, med at mennesker har brug for at tro på at de "er på det rette hold". Altså noget in/outgroup-noget.
Selv er jeg fløjtende ligeglad. Har pt en BE-2350, som jeg er glad for, og satser umiddelbart på Spider ell Leo platformen, når BE'eren skal pensioneres. Dette fordi de platforme er lavet til at kunne bruges, også med det næste grej der kmmer (med undtagelse af DDR3, som pt rager mig en høstblomst), og jeg ikke har lyst til at skifte grej, som andre skifter underbukser. Dette samtidig med at jeg finder de tanker AMD har med skidtet interessant. Men nu må vi jo se. Det kan måske også ende med en Intel. Dog næppe før de dropper deres ide med nye bundkort, når cpu'en for et andet mærke på. Jeg er ikke millionær, og lever og ånder ikke for at skifte grej 😉