Returnering af udsolgt vare?

Diverse d.  03. januar. 2008, skrevet af Chronos
Vist: 292 gange.

Chronos

Elitebruger
Tilføjet:
03-01-2008 09:00:52
Svar/Indlæg:
566/150
Købte i oktober et 2x1gb dual kit (cellshock) hos ego hardware, den ene af de ram stænger er gået til, og nu har jeg lige et par spørgsmål:

1) Varen er nu udsolgt hos ego-hardware, er de så forpligtet til at give pengene igen hvis de ikke kan levere den vare jeg bestilte?

2) Nu er det jo kun én af stængerne der er gået, men selve varen består jo af 2 stænger, skal jeg returnere den defekte eller begge?

På forhånd tak.
NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
03-01-2008 09:14:10
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

1: Nej. Du er ikke berettiget til at få pengene igen, med mindre du kan overbevise dem om, at de ikke kan bytte det til en tilsvarende vare, inden for en tilsvarende/rimelig pris.

2: Returnér dem begge, med mindre du får andet at vide. Hvilket ville være dumt, da de jo er solgt som et "kit". Dermed er de højest sandsynligt også solgt under et varenummer.

Men prøv lige at kontakte dem. Det er altid bedre at være sikker på dén måde. Du kan evt. også læse deres handelsbetingelser igennem, og se hvad de selv skriver om sagen. Hvis firmaet er dansk, er de underlagt dansk købelov. Hvormed, du har ret til en ombytning, såfremt forretningen ikke kan reparere varen inden for "rimelig tid". Hvis forrretningen ikke kan holde dig skadesfri (eller hvad det nu hedder), kan du med rette lade handelen gå tilbage = du får pengene retur.

Højest sandsynligt, vil de tilbyde dig et tilsvarende sæt eller at bytte varen til noget andet. Hvad du så vælger, er helt op til dig. Lad os sige, at du har købt nogle HELT specielle RAM, som man ikke længere kan få. Men der findes nogle bedre nu, til samme pris, så kan de jo tilbyde dig, at ombytte til dén vare. Men omvendt, så kan de jo faktisk godt have et sæt til at ligge (who knows for sure?), og vil derfor tilbyde dig, at ombytte varen til den samme som du købte i sin tid, også selvom den er faldet i pris.

Men igen. Grib knoglen (telefon er nu en gang bedre en e-mail til den slags 🙂) og hør dem ad :yes:

Chronos

Elitebruger
Tilføjet:
03-01-2008 10:53:08
Svar/Indlæg:
566/150
Er lige det, jeg har nogle "helt specielle RAM" - jeg gik efter de berømte Cellshocks CAS4 med Micron chips og xtra ost. Så jeg gider jo ikke affinde mig med jeg får et par nonames med højere CAS osv 😕

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
03-01-2008 11:03:54
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #2

Som sagt. Grib knoglen og spørg dem ad :yes:

Chronos

Elitebruger
Tilføjet:
03-01-2008 12:50:57
Svar/Indlæg:
566/150
Han var til at snakke med :>

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
03-01-2008 12:52:06
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #4

Hva' så? Bliver jo helt nysgerrig 🙂

Chronos

Elitebruger
Tilføjet:
03-01-2008 16:04:54
Svar/Indlæg:
566/150
Well han har ikke de ram på lager mere, men han sender dem bare videre til Cellshock, han vidste udmærket hvilke ram jeg snakkede om.

Kan være det hele ender godt når jeg får nogle nye, for jeg var sq alligevel ikke helt tilfreds med ydelsen på mine 2 stænger i forhold til hva andre har hevet ud af deres 😀