Lodrette hvide striber på nogle kanaler efter TV skift

Media Center d.  03. januar. 2008, skrevet af kbr100
Vist: 886 gange.

kbr100

Superbruger
Tilføjet:
03-01-2008 13:08:50
Svar/Indlæg:
313/103
Hej

Jeg har skiftet mit gamle 4:3 Panasonic TV ud med et Ino3D 32" LCD. Det ser fint ud til pengene, men på nogle kanaler er der kommet nogle lodrette lyse striber som svajer og bevæger sig. Det er opstået efter vi satte det nye TV til, og problemet er der da heller ikke på vores lille 21" billedrørsTV i soveværelset.

De fylder hele skærmen og forsvinder i takt med at lysstyrken sænkes.

Hvad kan det være der gør dette på dette TV og ikke var der før? Kan jeg gøre noget selv?

Hvad angår reklamation er det begrænset idet TV'et er købt til en god pris da det har virket som udstillingsmodel gennem 1 års tid. Men som nævnt er DR og TV2 helt fine og ligeledes DVD-afspilning.

Med venlig hilsen
Kenneth
krikke

Elitebruger
Tilføjet:
03-01-2008 13:19:35
Svar/Indlæg:
2335/16
Det lyder lidt som om det ikke er god til de analog signaler da DR og tv2 jo sender digitalt.
Men har ikke en klap forstand på det bare et gæt.

Hazek

Superbruger
Tilføjet:
03-01-2008 13:24:47
Svar/Indlæg:
715/51
Står der højtalere tæt på skærmen?, kunne være noget forstyrrelse som ikke er skærmet lige så godt som det gamle tv?

MxPx

Overclocker
Tilføjet:
03-01-2008 15:18:17
Svar/Indlæg:
17/4
Magneter i højtalere påvirker ikke LCD.

Mit gæt er at tuneren er dårligere i det nye tv, eller mere fintfølende. Som udgangspunkt vil fladskærme visse dårligere billede på analoge programmer. 🙂

Tror ikke då kan gøre noget, prøv evt at skifte ant. kabel, eller hvis du har fordeler på

kbr100

Superbruger
Tilføjet:
04-01-2008 22:54:58
Svar/Indlæg:
313/103
Hej folkens, tak for svarene.

Mit antennekabel var defekt, det er ellers ret nyt. Så nu er billedet blevet som det skal og måske tilmed lidt bedre end før på de kanaler som ikke fejlede noget.

Har mulighed for at få sendt kanaler digitalt fra udbyderen, vil jeg opleve noget nævneværdigt ud af det?

Hilsen
Kenneth

MxPx

Overclocker
Tilføjet:
07-01-2008 20:04:44
Svar/Indlæg:
17/4
Det vil du helt klart kunne mærke, især når du har LCD. 🙂

Du kan sammenligne det lidt med billedkvaliteten fra en dvd i skarphed, hvor dit analoge signal muligvis er i vhs standard.

Du får meget højere opløsning på billedet = meget klarere billed 😀

Men du skal jo så have en decoder boks for at kunne bruge det til noget, (blot til info)