Som overskriften siger ville jeg høre om i kan blive kloge på om der er optisk udgang i dette kort http://dk.europe.creative.com/... eller hvilket kort i ellers ville forslå med optisk udgang til mit z-5500
Og til sidst vil det komme til at lyde meget bedre end det onboad lykort jeg har med optisk udgang.
#3 Nej - de onboard lydkort som man laver nutildags er skam ganske fine. ved 128kb/s mp3 filer kan du ikke høre forskel på et onboard og et godt internt lydkort.. Muligvis på 320kb/s.. Grunden til jeg bruger et PCI lydkort er de features der er ved det. (7.1 EAX osv. osv.)
#4 Jeg var også lidt i tvivl om det kunne svare sig da jeg syntes min mp3 musik lyder fedt på mit onboad+z-5500, men hvis nu der var nogen der sagde at der var himmel vid til forskel ville jeg jo overveje at skifte.
#5 Nu kiggede jeg lige lidt på dit bundkort og det ser da ud til at onboard lydkortet understøtter 7.1 og DTS, så jeg tror heller ikke du får noget ud af opgadere.
Mit bundkort har også et eller andet digital 7.1 haløj hvor det går 😲 Jeg har dog købt et SB XFI og hvilken forskel :yes: Meget bedre lyd på mit Z-5500 sæt :yes: Så mit råd er KØB et SB XFI virkelig pengene værd efter min menning.
Moderator
Tilføjet: 03-01-2008 19:47:44
Svar/Indlæg:
7881/1165
hvis du spørger mig... så køb at lud-kort der har dolby digital live. De encoder dit surround-signal realtime til dolby digital eller DTS. c-media er førende inden for dette, og bl.a. ASUS og club3d benytter sig af disse chips. 🙂
#9 Jamen som #7 siger understøtter mit onboad jo allerede dts, hvilket også er hvad jeg har læst mig frem til og som der står på displyet på det panel der følger med højtalerne.
#8 prøver lige at tjekke ud hvad det er for noget.