-> #0
>2 GB + 64 bit OS = 😎
Det kører bare sweet hér. Éen ting vil jeg dog gerne påpege, nemlig dét, at Vista er væsentligt bedre til at styre sit RAM-forbrug, end hvad mange vil give det credit for. Personligt, så ville jeg da helst have et OS, der stod på 100 % RAM forbrug hele tiden. Det andet med at "tweake", er kun for folk med "for lidt" RAM, eller et sygeligt behov for at køre sit system i knæ.
Jeg sidder med 4 GB RAM, en 6 GB page-file (10 GB i alt), samt et Vista Business 64 bit. Når først man slipper af med alt det gøjl (jeg kunne i flæng nævne bit-torrent, deamon-tools og hvad nogle ellers har til at køre i baggrunden), så er der altså ikke noget bedre.
Jeg ville nok sidestille det med Mac OS X (unix-baseret, ligesom Linux), når vi snakker stabilitet. Lige så snart du fyrer et eller andet tredjeparts-software ind, så går det i kage.
Personligt, så har jeg: Steam, Messenger, Skype og Asus Probe II, til at køre i baggrunden. Jeg har Aero slået til, og jeg gamer 'Crysis' i 1440x900 med alt på 'high' (undtaget "Phys" som er på 'very high'), og det kører bare smooth. Så personligt - med al respekt til dé folk - så forstår jeg ikke hvad pokker folk whiner over.
Jeg har endda haft 2 ekstra GB RAM sat i (6 GB total), og det kører ikke dårligere af den grund. Jeg spiller lidt CS: S, 'Crysis', og bruger generelt mest min computer til at 'idle' på HWT.dk, foto- og/eller videobehandle. Med en Q6600 og to raptors i RAID0, har jeg aldrig haft en bedre computer.
Dog skal det nævnes, at jeg med to skærme koblet til, har oplevet noget BSOD, men det er udelukkende ATi's skyld. De kan bare skrive nogle bedre drivere, sådan nogle canadiske møghunde 😲 😀
Der er et væld af opdateringer og patches til Vista 64 bit (og hvad så? Det vigtigste er sgu da, at problemerne bliver fikset), og når først de er installeret, så går du ikke tilbage til XP igen.
Alt mit perifære udstyr fungerer med Vista 64 bit. Det er printer, tastatur, mus, kamera (gammelt Kodak EasyShare og Canon EOS), iPod osv. osv. osv. Indrømmet, Vista skulle lige have et halvt års tid på markedet, inden jeg investerede. Men når det er sagt, så ville jeg mene, at det er lysår foran Windows XP, både i stabilitet, men dælme også hvad angår brugervenlighed. Der er flyttet lidt rundt på tingene (heldigvis), og UAC kan deaktiveres.
... hvad er der ellers... hmm?
Nå ja. Køb det, før din nabo 😉 😎