Problem med at sætte mit GFX til min strømforsyning

Diverse d.  04. januar. 2008, skrevet af saiot
Vist: 244 gange.

saiot

Elitebruger
Tilføjet:
04-01-2008 11:07:27
Svar/Indlæg:
7111/480
ja nu må i ikke grine få meget 😉 men har sku burg for lidt hjælp her i kan se vilke stømforsynign jeg har i min profil men jeg har lige fåget et HD3870 ind af døre og der stå man skal sæte den til støm forsyningen i computer har fåget et kabel med størmforsyning til pci-E så det er vil det men kan ikke lige hitte ud af det for på kablet er der 2 salgs stik det ene er sådan et med 3X2 små firkanter det er til grafikortet men i den anden ene er der et til af dem + et lille tøn stk med 2 små rune stik vis i forstå prøver at forkalre det så godt jeg kan 🙂 men det neste jeg kan fine plas til i min størm forsyning er til det samme slags stik som på mit gfx kan det pase syns nemlig ikke lige det paser i håber i bare over med mig 😛
Dude

Overclocker
Tilføjet:
04-01-2008 11:22:35
Svar/Indlæg:
581/1
Jeg håber at jeg hnar forstået dig ret, men er slet ikke sikker.

Du har et kabel til din Corsair, som jo er modulær, hvor der i den ene ende er et normalt 6 pins stik, mens der i den anden, er er 6 + 2 pins. Er det korekt forstået?

He, jeg slog lige op på en test af den, og ja: Dine pci kabler, skal sidde i en af de to 6 pins stik i psu'en, og enden med 6 + 2 pins skal ned til gfx'et. Årsagen til de ekstra 2 pins, er at nogle grafikkort bruger 8 pins strømstik. Det skal du ikke få svedetur af🙂

saiot

Elitebruger
Tilføjet:
04-01-2008 11:24:23
Svar/Indlæg:
7111/480
super tak 🙂

Beaviz

Elitebruger
Tilføjet:
04-01-2008 11:25:14
Svar/Indlæg:
3214/18
Øhm... Er det ikke bare sådan en svend her du har fået:
?

Kan du ikke tage et billede med f.eks. mobilen og smide det op?

[edit] Havde ikke forstået det helt... Men lyder som om at #1 har helt ret!

Dude

Overclocker
Tilføjet:
04-01-2008 11:51:42
Svar/Indlæg:
581/1
#2 Så lidt🙂

I den officielle brugsforvirring på Corsairs side, viser de kun at det skulle være 6 pins. Men min VX550 har et pci e stik, hvor der sidder en 2 pins og flagrer ved siden af. Så det er vel noget de har fundet på, efter brugsanvisningen til HX blev lavet sku man tro.