Macbook Pro eller HP Pavillion

Hyggehjørnet d.  04. januar. 2008, skrevet af sko
Vist: 338 gange.

sko

Elitebruger
Tilføjet:
04-01-2008 22:44:21
Svar/Indlæg:
1954/464
Hej

ved godt at det sikkert har været oppe nogle gange.

men har fået valget mellem en macbook pro 15,4" eller en HP DV et eller andet

HP har 17" skærm, T7500 cpu og 3 GB DDR2 ram.

Den har derudover 8600M GS kort.

Macbook pro har jo det sædvanlige.

men er kommet lidt i tvivl da macbook jo har et bedre gfx end HP. Dog med 2x250 GB harddiske.

HP har alt i alt bedre specifikationer end macbook, som pånær gfx.

Vil dog godt kunne spille Opposing Fronts engang imellem, og ved ikke om HP kan klare det.

Så hvad siger PC nørderne.?
bonafide

Overclocker
Tilføjet:
04-01-2008 23:11:04
Svar/Indlæg:
85/20
Tja, hvad siger du selv til at skulle bruge Mac OS X? Hvis du kommer fra Windows, så er det jo nået du skal tage med i tankerne.

saiot

Elitebruger
Tilføjet:
04-01-2008 23:12:11
Svar/Indlæg:
7111/480
tage mac ville jeg gøre du kan bare duel botte med vista på den 😉

sko

Elitebruger
Tilføjet:
04-01-2008 23:34:58
Svar/Indlæg:
1954/464

bonafide

Overclocker
Tilføjet:
04-01-2008 23:37:39
Svar/Indlæg:
85/20
Jeg er også rigtigt glad for min Macbook - men du kan tage et kig forbi mediamac.dk, der står alt mellem himmel og jord, som er meget nyttigt at vide hvis du skifter fra Windows til Mac.

Kirsby

Superbruger
Tilføjet:
05-01-2008 12:19:23
Svar/Indlæg:
1214/62
Hmm ville gå for HP maskinen, men det er smag og behag!

Jenner

Elitebruger
Tilføjet:
05-01-2008 12:42:07
Svar/Indlæg:
2267/261
Jeg ville tage macbook'en fordi jeg synes de er rigtig flotte, specielt i hvid ❤ ... Og deres styresystem er lettere genialt.

Mvh

Atomizer

Elitebruger
Tilføjet:
05-01-2008 13:08:24
Svar/Indlæg:
688/32
Jeg ville nok ikke vælge HP'en da skærmen efter min mening er ALT for stor til en bærbar.

15,4 kan lige gå men er stadig ikke rigtigt en bærbar.

På den anden side ville jeg ikke vælge Mac hvis der skal spilles på den.

Så mit råd er nok at finde en PC (med windows) og mindre specs på hardwaren men med større gfx hvis du skal spille.

Hvis du ikke skal spille er den Mac nok fin fin.

Bare min mening.

sko

Elitebruger
Tilføjet:
05-01-2008 19:42:00
Svar/Indlæg:
1954/464
# 7.

hvis jeg skulle spille er jeg i tvivl om mac.

den har 8600GT med 128 GDDR3..

hvorimod HP har 8600M GS...godt nok med flere ram...men den skulle være på højde med en 8400M...

jeg kan jo altid installere windows på den, og de nye macbooks er med santa rosa platform..

det eneste der lige irriterer mig lidt ved mac, er 2 gb ram, og så kun 120 GB hdd....ingen HD DVD osv.

men er nu stadig lidt i tvivl...

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
05-01-2008 19:44:21
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #8

Mac kommer nok med Blu-ray drev, en gang i fremtiden, i stedet for HD-DVD 🙂

-> #0

Jeg ville klart tage en Mac. De er simpelthen for dejlige, og hvis det er. Så installerer du lige Bootcamp og voilá. Du har det bedste fra begge verdener :yes:

sko

Elitebruger
Tilføjet:
05-01-2008 22:53:57
Svar/Indlæg:
1954/464
# 9..

Blu-ray eller HD DVD er egentlig ligemeget for mig..

jeg bruger ikke nogle af delene alligevel

med hensyn til mac, så synes jeg klart at grafikkortet har meget at sige, og samtidig så bruger de jo "rigtige" pc-dele.

har du erfaring med bootcamp/macbook/vista på mac?

og velkommen tilbage...

🙂

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
06-01-2008 09:12:41
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #10

Jotak, det er rart igen at være en del af forum 🙂

Jeg har kun, personligt, leget med XP på en Mac, og jeg må sige. Det kørte faktisk rigtig rigtig godt. Det er lidt mærkeligt, at sidde med en Mac, hvorpå der er Windows. Men man vænner sig til det. Men derudover, så er Mac jo også en slags computer, der bare lige har "det der".

Jeg var selv meget forelsket i den nye alu iMac, men blev desværre (af økonomiske årsager) nødt til at gå efter PC. Men der skal ikke herske nogen tvivl om, at når jeg igen får penge mellem hænderne, så køber jeg lige et 50 mm f/1.8L til mit kamera, og en Mac. Længere er den vel sådan set ikke.

Men det er som om, at Windows også bare kører bedre på en Mac. Mit eneste argument for at installere Windows skulle være pga. spillene. Stort set alle andre programmer findes jo også til Mac OS, såsom "Office", "Photoshop", "Premiere" osv. Alle den slags "DTP"-programmer, man kunne ønske sig. Og så er Mac OS simpelthen så strømlinet og intuitivt opbygget, at man føler sig helt idiotisk når man ikke kan finde rundt i tingene. Men man lærer det hurtigt.

Men jeg synes ikke du skal forsøge at spille gennem VMware eller Parallels, det ville være synd. Den slags programmer er mestendels udviklet, så man kan køre sine ældre Windowsprogrammer, på Mac OS. Jeg ville klart anbefale Bootcamp, som er så åndssvagt nemt at bruge, så længe du gider at læse instruktionerne ordentligt igennem.

Kort sagt:
Installér Bootcamp
Brænd en driver CD/DVD
Genstart
Indsæt Windows installationsdisk
Vælg størrelse på dine partitioner
Installér Windows
Installér drivere
Genstart
Nyd at din Mac nu kører med Windows

- Der skulle ej heller være problemer med Vista, men jeg tør ikke lægge hovedet på blokken. Der er adskillige fora og youtube-videoer rundt omkring, der kan forklare det meget bedre end jeg kan 🙂