-> #10
Jotak, det er rart igen at være en del af forum 🙂
Jeg har kun, personligt, leget med XP på en Mac, og jeg må sige. Det kørte faktisk rigtig rigtig godt. Det er lidt mærkeligt, at sidde med en Mac, hvorpå der er Windows. Men man vænner sig til det. Men derudover, så er Mac jo også en slags computer, der bare lige har "det der".
Jeg var selv meget forelsket i den nye alu iMac, men blev desværre (af økonomiske årsager) nødt til at gå efter PC. Men der skal ikke herske nogen tvivl om, at når jeg igen får penge mellem hænderne, så køber jeg lige et 50 mm f/1.8L til mit kamera, og en Mac. Længere er den vel sådan set ikke.
Men det er som om, at Windows også bare kører bedre på en Mac. Mit eneste argument for at installere Windows skulle være pga. spillene. Stort set alle andre programmer findes jo også til Mac OS, såsom "Office", "Photoshop", "Premiere" osv. Alle den slags "DTP"-programmer, man kunne ønske sig. Og så er Mac OS simpelthen så strømlinet og intuitivt opbygget, at man føler sig helt idiotisk når man ikke kan finde rundt i tingene. Men man lærer det hurtigt.
Men jeg synes ikke du skal forsøge at spille gennem VMware eller Parallels, det ville være synd. Den slags programmer er mestendels udviklet, så man kan køre sine ældre Windowsprogrammer, på Mac OS. Jeg ville klart anbefale Bootcamp, som er så åndssvagt nemt at bruge, så længe du gider at læse instruktionerne ordentligt igennem.
Kort sagt:
Installér Bootcamp
Brænd en driver CD/DVD
Genstart
Indsæt Windows installationsdisk
Vælg størrelse på dine partitioner
Installér Windows
Installér drivere
Genstart
Nyd at din Mac nu kører med Windows
- Der skulle ej heller være problemer med Vista, men jeg tør ikke lægge hovedet på blokken. Der er adskillige fora og youtube-videoer rundt omkring, der kan forklare det meget bedre end jeg kan 🙂