Server til at blive lydløs

Luftkøling d.  04. januar. 2008, skrevet af MadsAG
Vist: 243 gange.

MadsAG

Elitebruger
Tilføjet:
04-01-2008 23:14:36
Svar/Indlæg:
5421/53
Hej, Jeg har en computer som jeg bruger til server, som meget gerne må blive lidt mere støjfri.

_Serveren bliver brugt til en CSS server på 8 Slots_

Jeg har nogle 120mm fans som jeg fik med mit CM 690 kabinet, så dem har jeg altså 3 af, som er lydløse.

Computern er sådan en fætter

AMD Athlon 3500+ @ 2,2
2 styks 6600 GT 128 MB ram
og så en (doh) maxtor harddisk :)
Men men men, så kommer mit A8N-SLI Deluxe, med dens "Hør mig, Jeg har en aktiv NB Køler!"
...
Hvordan kan dette "problem" løses?

Og kan man fjerne blæseren på det 6600 GT og sætte en 120mm på?

Den skal stå i et gammelt værelse, hvor min lillesøster og lillebroder, samt deres venner nogle gange sover.. Vil det være muligt at få den til at blive så støjsvag? - Kan man evt. smide den ind i det skunk-rum ting vi har?
Sidst jeg gjorde dette blev der enormt varmt derinde :S, men jeg kan vel bare prøve og se om CPU'en er under de 65 grader :)

Men hvordan er jeres erfaringer med at skifte køler på Grafikkort, NB osv.. med en gammel stock køler :D?

Og så lige et spørgesmål, mister jeg performance ved at skifte grafikkort, eller har det nada med en server at gøre?

Tak fordi i gad at læse det :P - Og måske svare :O
1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
04-01-2008 23:24:59
Svar/Indlæg:
5750/124
dit sidste spørgsmål burde jeg godt kunne svare dig på, nej, der sker der intet ved, for den skal vel intet graffisk arbejde lave. den ville i princippet kunne undvære et GFX, men så skal den bare fjernstyres konstant...

CoffeeCan

Elitebruger
Tilføjet:
04-01-2008 23:41:44
Svar/Indlæg:
3394/170
Ja du kan godt pille den skod 40/50 blæser ud af dine 6600GT - heller ingen grund til at køre SLI på server kun mere larmer og smide en 120 på med strips - Kan også moddes til stockkøler...

Smid den her på chipsæt http://www.coolerkit.dk/produc...

Eller køb et micro ATX m. onboard gfx og køle cpu passivt (men ordenlig køler) og smide nogle stille blæsere i kabinettet.