Snydt i handel - kan det anmeldes?

Diverse d.  05. januar. 2008, skrevet af Holst83
Vist: 679 gange.

Holst83

Overclocker
Tilføjet:
05-01-2008 08:55:52
Svar/Indlæg:
39/8
Hej alle i forum, jeg er så uheldig at være blevet snydt i forbindelse med en handel til 650 kr i denne tråd:
http://hwt.dk/forumthread.aspx...

Jeg har lavet den klassiske fejl at stole på sælger og overføre penge til hans konto, inden skidtet blev sendt. Jeg ved godt, det ikke er den bedste måde at handle på, men sådan kom det altså til at gå. Nu vil jeg høre, om der er nogle herinde, der har erfaring med en evt. politi anmeldelse? Bare så jeg ved, hvad skal komme med af oplysninger osv. Jeg ved, der var en tråd om noget lignende forleden, men kan ikke lige huske, hvem det var.

Håber på lidt hjælp - Morten
bluedemon

Elitebruger
Tilføjet:
05-01-2008 09:06:47
Svar/Indlæg:
710/40
hejsa...nedtur ☹ .... ja du kan sagtens anmelde det...

fandt denne tråd. tror det er den nyeste...

http://hwt.dk/forumthread.aspx...

ellers prøv at bruge søge funktionen ude til venstre i menuen. søg i forum og brug snydt som søgeord. så dukker der en masse tråde op om folk der er blevet røvrendt..... 😕

PearsonDK

Elitebruger
Tilføjet:
05-01-2008 10:04:25
Svar/Indlæg:
763/46
Hmm... Har handlet en hel del herinde...

Og har altid fået pengene før jeg sendte tingene afsted. Og hvis jeg har købt noget har jeg også overført pengene før, at modparten sendte tingene.

Men har nu næsten også kun handlet med folk som har været herinde i et stykke tid, og også været aktiv her.

Men husk altid at få kontakt informationer på køber/sælger. Og hvis du tvivler på sælger troværdighed så giv dem et kald.

-PearsonDK

krikke

Elitebruger
Tilføjet:
05-01-2008 10:38:30
Svar/Indlæg:
2335/16

Er det ikke muligt for dig at få din bank til at trække pengene tilbage.
Eller det kan man måske ikke når det er kontooverførsel.?

Jeg ved man kan når man bruger dankort mm.Men er i tvivl om man kan med alm.kontooverførsel.

sesam

Elitebruger
Tilføjet:
05-01-2008 11:34:18
Svar/Indlæg:
2516/381
Hvis det er en normal kontooverførsel, kan banken ikke bare trække pengene tilbage,, har jeg prøvet ☹

Prøv at skriv til nogen af de andre,, måske en af dem har lidt flere oplysninger om sælger,,

allando

Superbruger
Tilføjet:
05-01-2008 12:18:43
Svar/Indlæg:
622/19
Ved at søge på telefonnummeret får man disse oplysninger hvis det kan bruges:

// Ingen personlige oplysninger om 3. part i sådan en tråd. - Season88

CoffeeCan

Elitebruger
Tilføjet:
05-01-2008 12:32:07
Svar/Indlæg:
3394/170
Altså der ikke det store at gøre..

Husk at tage forholdsregler..

Så som at handle med folk der er "ok" aktive altså mere end 50/100 post's, har udflydt deres profil..

En go' lang samtale med personen, samt alle oplysninger om ham.

Dall3

Overclocker
Tilføjet:
05-01-2008 13:17:24
Svar/Indlæg:
400/37
kan hwt egentlig ikk blocke ip på folk der gør sådan ?. så kommer de da ihvertfald ikk igen og gør det

CoffeeCan

Elitebruger
Tilføjet:
05-01-2008 13:25:44
Svar/Indlæg:
3394/170
#7 Det har der været lidt diskussioner om..

Så vidt jeg ved, stiller HWT bare forummet til - så vi et sted at handel på ansvar, så hvis der nu der bliver syndt kan HWT ikke stilles til ansvar..

Så derfor er op os brugere at enten skriver hvem vi har handlet med i vores profil osv..

Synes det er meget fair HWT fralægger sig ansvaret i køb / salg - da det kunne blive et problem hvis folk begyndte atvende sig til "ledelsen" her hvis de nu været blevet syndt..

Men skal ikke udbyde mig mere, kan nemlig husk halvt om hvordan det er.

Men i alt i alt er det fuldt ud dit eget ansvar.

Holst83

Overclocker
Tilføjet:
05-01-2008 13:46:00
Svar/Indlæg:
39/8
Hej alle og mange tak for fin info og forslag. Jeg ved godt, at man kan vurdere mange udfra samtaler osv, men nogle gange går det vel bare galt. Som sagt er han nem at finde, hvilket undrer mig meget, når man tænker på en evt. anmeldelse. Det kan så være han ikke har evnen til at tænke så langt...

CoffeeCan

Elitebruger
Tilføjet:
05-01-2008 13:49:24
Svar/Indlæg:
3394/170
#9 Prøv at ringe til ham, og sig at hvis man ikke hoster op - så må du altså gå til politiet - hjælper sommetider..

Holst83

Overclocker
Tilføjet:
05-01-2008 13:54:12
Svar/Indlæg:
39/8
Jeg har ringet mange gange og skrevet 100 sms beskeder og der sker ikke noget. Jeg har også skrevet en mail om, at han vil blive meldt til politiet, hvis ikke der sker noget inden på mandag. Han svarer ikke mere, som han gjorde i starten. Det er meget frustrende.

Nu har jeg fundet andre med samme navn og vil prøve at ringe til dem. Det kunne jo være, at hans forældre kunne snakke lidt fornuftigt med ham.

season88

Elitebruger
Tilføjet:
05-01-2008 14:06:46
Svar/Indlæg:
1221/95
Nu har jeg gennem et par år set et par personer herinde blive snydt i handler. Og jeg er også selv blevet snydt af en sælger der solgte samme vare flere gange.

Der er en række forholdsregler du kan ta' ved handler:

Tjek hvor aktiv han har været herinde. Men selvom en bruger kun har haft 2-3 post herinde, så kan han sagtens være hæderlig nok. Så pas på med at dømme efter det, vi har jo alle sammen været ny herinde

Få oplysninger om ham inden handlen - Navn, Adresse, Telefon nummer (og ikke mobiltelefon da det bare kan være et taletidskort).

Snak en del med sælger inden selve overførslen. Det afhænger så også af hvor meget menneskekender man er, om man kan afsløre om han er ude på at fuske i handlen.

Holst83

Overclocker
Tilføjet:
05-01-2008 14:10:16
Svar/Indlæg:
39/8
#12 jeg kan kun give dig ret i dine råd, og det er også sådan jeg selv handler normalt. Jeg tog en chance med ham Rasmus her, fordi han virkede reel nok, elvom han var ny. Det viste sig så ikke, at han var til at stoler på, hvilket ærgrer mig meget. Jeg har ellers talt med ham og fået flere forklaringer, men nu tror jeg det er slut. Han må betale penge tilbage eller blive meldt til politiet.

sesam

Elitebruger
Tilføjet:
05-01-2008 15:04:29
Svar/Indlæg:
2516/381
ER blevet syndt mere end et par gange, fordi jeg tror på det gode i folk,, bare fordi en idiot snyder mig, betød det jo ikke at den næste og ville snyde mig...
JO DET GJORE SÅ,, de er snyder allesammen, til det modsatte er bevist..

Så handler 9 ud af 10 gange, kun med folk hvor det er muligligt at afhente,,
Det begrænser selvfølgelig mine muligheder,, da jeg ikke kan handle med folk, der bor mere end 100-120km borte, hvor jeg har sat min personlige grænse for hvor langt jeg vil køre,, det skal selvfølgelig stadig kunne betale sig at køre,,, Diesel koster jo også.

Det sidste jeg købte var en cpu i Horsens,, af en ok bruger herinde fra,, jeg skrev til ham jeg ville købe,, men der gik nok 14dage, før jeg kunne komme forbi, da jeg har et stykke til Horsens, så skulle lige have det til at passe med noget andet..
, det har før gjort at der er blevet solgt til anden side,,, men ham her ville gerne vente,

Så afhentning afhentning, og gerne medbring eget hardware, hvis sælger går med til dette, så du kan teste i egen pc.. jeg gør det dog kun ved de lidt dyre handler, kan dog gøre du går glip af en god handel,, men hvis sælger afviser,, så kan det jo også være tegn på der er noget galt :yes: