Jeg manlger virkelig lidt hjælp, og håber stærkt på at i kan hjælpe mig. Jeg står og vil købe surround sættet fra Logitech (Z 5500). Jeg er bar i tvivl, om det kan sættes til min DVD. ☹ Kan i evt. fortælle mig om det kan, eller ej og evt. hvilke kabler jeg skal bruge hvis det kan lade sig gøre??
Der står nederst at det er kompatibelt med DVD. Der følger stik med så de kan sættes til DVD'en. Men for at sorrund virker skal DVD'en jo også understøtte det. Ellers må du nøjes med stereo.
Er det kun noget du siger ud fra hvad der står på Logitech, eller er det noget du ved? Du mener ikke at de skal køre ind over en computer eller lign? Eller at jeg skal have fat i andre kabler, for at det virker? 🙂
Ja det hjælper jo en hel del hvis du fortæller hvad for en reciever du har dig. Coax indgang kan hjælper ikke meget. Det er en Coax udgang eller optisk opgang du skal bruge.
ja tak det er sgu meget godt. Men det snakker går på er jo hvad for noget lyd han skal have. Og for at få surround skal han jo have en optisk eller digital Coax udgang på recieveren.
Har du overhovedet kigget bag på din reciever for at se hvad der er af udgange??
Hvis der ikke er andet end det kan du kun få stereolyd. Det får du ved at købe et kabel der er scartstik i den ene ende og 2 phono stik (rød og sort) i den anden ende.
Hm okay. Det er jo en surround receiver? Men jeg kan altså ikke på nogen måde få Surroundlyd, da min receiver ikke har digitalt coax, eller optisk udgang??
Bare fordi det er en surround receiver skal du jo ikke regne med at du kan sætte alverdens til den. og slet ikke når der er en model som din. Du har jo i forvejen også mulighed for at sætte 5 satellitter og en subwoofer til, dvs surround sound.
Du kan jo ikke forvente at få særligt meget surround for 3000,- En surround receiver alene i ok kvalitet uden højttalere, DVD afspiller osv koster 3000,- eller mere.
Så ja, du må nok klare dig med stereolyd hvis du køber sådan et Z-5500