... man kan kun gætte. Jeg gik efter bedste pris/performance-faktor. Længere er den sådan set ikke. Man kan jo spekulere i fanboi-isme, men det tror jeg næppe var tilfældet. Geforce 8800 GT sprang jo som en bombe par markedet, hvorimod HD 3870 fik en mere stille entré. Men det er som om, at "folk" er ved at indse, at det bestemt ikke er et dårligt kort.
Måske bare folk har vænnet sig til, at det grønne hold har ligget lunt i svinget i lang tid. Men, denne gang (synes jeg), at AMD/ATi overhalede indenom, hvad angår pris/ydelse. HD 3850 er bestemt også et rigtig lækkert kort. Og, synes jeg, det virker til, at det stort set kun er de rigtig store titler der kan bringe dem i knæ.
Igen, jeg kan ikke rigtig huske hvornår jeg har set et så fantastisk pris/ydelsesforhold, som vi får hos henholdsvis 8800 GT og HD 3870. Måske folk anbefaler det, fordi det er et eneste de kender (til) eller har læst om?! Who knows.
Jeg ved i hvert fald med sikkerhed, at HD 3870 er et af de bedste kort på markedet lige nu, og så kunne der for så vidt stå ATi eller nVidia på chippen. Jeg er flintrendes ligeglad, bare jeg får så meget ydelse og så mange funktioner som muligt for mine SU-penge. Der er flere grunde til at jeg ville gå ATI vejen, og det er, at HD 3870 har et rigtig fint output til billedbehandling. Deres HDMI er "ægte" HDMI, de kører med DX10.1, og har generelt lige taget det skridtet længere, end nVidia.
En veltrængt frisk pust, da luften var ved at blive lidt grøn af mug - so to speak 😛