Elitebruger
Tilføjet:
06-01-2008 22:43:37
Svar/Indlæg:
5421/53
Hej :)
Jeg har et stoort problem.
Jeg havde købt 3 næsten ens computere samtidig en gang for lidt over 2 år siden.
Nu vil jeg så gerne bruge den ene som server ;)
Men men men...
Jeg har så et problem med 2 af computerene....
2 af computer bruger har svært ved at boote :S, Altså den der Win XP load screen bliver bare ved med at køre, i nogle minnuter, til den tilsidst stopper X.x,
Jeg troede så det var harddiskene, da det var nogle billige fra Maxtor :s.
Her forleden dag fik jeg så en ny harddisk af min bedstefar, som han bare havde til at ligge... Men uha, om den ikke laver samme shit?
Serveren kunne godt boote for nogle dage siden, lige efter jeg havde installeret XP, og den lavede kun den der boot fejl et par gange...
Idag har jeg haft vildt store problemer... Og nu beder jeg jer, til at skrive hvad der kan være galt...
Bundkort: ASUS A8N-SLI Deluxe
CPU: AMD Athlon +3500 @ 2,2 eller 2,6 - ved ikke helt da det hele driller mig pt :s
HDD: Maxtor.
Hvad kan være galt?
Bundkortet? - Indstillinger?
Nogle gange skriver den i også i post, at der er problemer med harddisken. Men også med den brugte jeg lige har fået???.
Jeg har prøvet:
Skifte ledning.
Skifte Sata slot
Cleare CMOS
rode lidt med bios :s, fik jeg dog ikke meget ud af.
Hvordan kan det være 2 af mine computere har denne sygdom?
Kan jeg have installeret/ikke installeret raid drivere ordenligt? - jeg fatter hat af Raid :S
Kan det være fordi harddisken står som 4th Sata Master??? Og hvordan sætter jeg den til 1?
Harddisken står til First boot device, :s, har prøvet uden CD'er i dvd drevet...
arrg, jeg er bare så pissed :S dumme gamle computere!
Hjæææælp, Alle svar læses med guds øjne. (Ja den var ny :) )