-> #29
Hvor lang tid gik der ikke også efter, at XP fik release, til vi så SP2?! 😲 😉
Havde selv en laptop med Vista Home Premium, som uden problemer hoppede på nettet@Århus Universitet. Der var ikke de store problemer. Der var 'connect', log ind, og surf/download som en gal 😎
Hvis vi er ude i noget halvreligiøst hér, så tror jeg bare du skal passe på 😲 Vi gør jo ikke andet end at sige, at vi kan lide Vista. Mens du hele tiden bliver ved med at presse på, fordi du SÅ gerne vil vide, hvorfor Coca-cola er bedre end Pepsi.
Vi er bare nogle, som godt kan lide Vista. Præcis som der er nogle, som godt kan lide Coca-Cola. Det er langt fra et spørgsmål om religion, men et spørgsmål om personlig smag. Det kan jo ikke diskuteres, da to forskellige mennesker, med forskellig smag, aldrig kan blive enige om hvorfor der (ikke) skal nødder i kager 🤣
Bare lige for at opsummere:
XP har to Service Packs og udviklernes 8-årige erfaring på markedet bag sig.
Vista er ca. 1 år gammelt, relativt nyt, både i opbygning og udseende.
Jeg kan ikke blive ved med at understrege, at hvis dine eneste anker er, at operativsystemet skal kunne lave kaffe og score damer for dig. Så er du en (for mig 😳) tabt sag. De største forskelle er jo netop, at Vista er lavet til et langt bredere publikum.
Det vi hører dig sige, er jo PRÆCIS det samme, som folk pev over, da vi gik fra Windows 98 til XP. Så hvorfor skulle overgangen fra XP til Vista være anderledes? Jeg ville mene, at den er langt mere gnidningsfri. Jeg gav operativsystemet et lille halv års tid, inden jeg selv skiftede.
Dermed, så blev de værste fejl hurtig rettet, og når man køber en OEM, så er man ret så sikker på, at den passer til den pågældende maskine (systemkrav og drivere etc.). Jeg har nu Business 64 bit, til at rende på min stationære. Og jeg må igen sige: Det kører bare godt.
Det du spørger efter, er jo lidt som at sige: Hvorfor i alverden skal jeg skifte min Mitusbishi fra 2001 ud, med den her Passat fra 2007?!
Du har ret. De er begge to biler, og de kan fragte dig fra A til B på omtrendt samme tid.
... men så hører lighederne også op. Mitsubishien har ikke de samme features som Passat'en. Det kan godt ske du kan finde en seperat GPS-enhed til Mitsubishien, men så er det noget dallerværk, hvor du skal til at trække ledninger osv. osv. osv. Der sidder den jo til gengæld integreret i kabinen på VW'en.
Det kan godt ske, at begge biler kan køre 100 km/t, men det er nu en lidt federe oplevelse i en 2.0 TDI, frem for en teenage V-max "tunet" Mitsubishi Carisma fra 2001. Der i øvrigt lyder som om den er ved at falde fra hinanden.
Så kører Passat'en længere på literen, har en dejligere lyd og er generelt bare mere behagelig at køre i. Især på lange stræk, hvor Mitsubishiens små pauser er ret så inerverende.
Det er rigtigt, at den med lidt tun, ekstra gadget osv. kan det samme som Passat'en. Men erkend det. En Mitsubishi Carisma fra 2001, er IKKE det samme som en Passat 2.0 TDI årg. 2007.
Hvis det er en allegori der er for svær at fatte, så tror jeg at jeg vil sige tak, og overlade dig til Windows XPired... 😛 😉 :'-(