Jeg ville nok passe lidt på ved de hastigheder, det er sku et vildt nok OC! men lige pludselig kan kortet sku ryge.
Havde engang et fabriksoc'et 7900GT 520M (fabriksoc fra 450 -> 520) og 750 på rammene. Det oc'ede jeg fint op på 550/800 - ikke så meget som et skridt mere ville det - men det kørte bare ved de hastigheder.
Det endte med der efter et par måneder kom en helvedes masse små blå, grønne og røde prikker over hele skærmen (skulle efter sigende betyde at GPU-core har problemer), og samtidig begyndte spil at crashe og der kom artifacts etc.
Det viste sig, at der havde samlet sig en helvedes masse støv under den Zalman VF900 jeg havde sat på, og der gik faktisk lidt tid efter jeg havde renset det, til der igen dukkede prikker op. Defekt er og bliver det, og jeg tvivler på det skyldes Zalman'en - selvom støvet reelt havde pænt meget indflydelse på graden af artifacts.
Personligt tror jeg de 7900GT'er - især de fabriksoc'ede - i princippet ikke holder garanti-perioden ud, uanset om de bli'r oc'et yderligere eller ej, og det er da heller ikke nødvendigvis min fejl, det gik dødt, for jeg ved der med de tidligere revisioner af 7900GT'er var uhyggeligt mange RMA-sager - og især med de pre-oc'ede udgaver.
DOG bevægede jeg mig med mit oc, lige på grænsen af stabilitet og ustabilitet. Mange steder anbefales det, når de første artifacts eller de første tegn på ustabilitet viser sig mens man søger max-oc, at gå 5MHz tilbage på gpu'en - teste igen, og voila - så er problemet løst.
Men de 5MHz er jo vanvittige småting i forhold til de hastigheder på 600 og 700 MHz gpu'er i dag kører med - på mit gamle 325MHz 6800 kort, er den 5MHz sikkerhedsmargin måske tilstrækkelig, men det tvivler jeg på det stadig er.