Vista 64bit ny install - gode tips?

Software d.  07. januar. 2008, skrevet af Tresan
Vist: 754 gange.

Tresan

Overclocker
Tilføjet:
07-01-2008 20:37:55
Svar/Indlæg:
42/3
Så røg vista 64bit på den nye maskine.

Nogen der har nogle tips til hvordan man fjerner de evige bekræftelses boxe - samt får pillet noget af "irriterendehedsfaktoren" ud af?
Velsrojs

Superbruger
Tilføjet:
07-01-2008 20:47:23
Svar/Indlæg:
79/8
Prøv http://www.vistaguide.dk/ til at starte med...

Thomsen399

Overclocker
Tilføjet:
07-01-2008 20:49:37
Svar/Indlæg:
508/11
Slå UAC/brugerkontrol fra 🙂

Du gør det inde under kontrolpanel i brugerkonti menuen, mener jeg.

Webnik

Elitebruger
Tilføjet:
07-01-2008 20:54:00
Svar/Indlæg:
2356/28
Brug istedet den skjulte superadmin konto!

Læs her:

http://hwt.dk/forumthread.aspx...

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
07-01-2008 20:55:16
Svar/Indlæg:
6293/359
Må jeg først sige: Tillykke med dit ny OS - et fremragende valg 😉

Gå i kontrolpanelet og udforsk... slå evt over på gammeldaws visning som er til at finde ud af.. og så start fra en ende med at "pille" - Vista tar ikke længere tid at sætte op end XP - hvis man har lysten til det...

du skal ville vista, tresan og ikke sige det er irriterende fordi du er vant til XP... på med vanten! 🙂

btw: du slår brugerkontistyring fra under brugerkonti i kontrolpanelet

derefter går du i sikkerhedscenter og skifter den måde sikkerhedscenter advarer på til: giv ikke besked og vis ikke ikon...

så er du kørende

deaktiver også indeksering under dine diske (højreklik/egenskaber, slå indeksering fra)- det giver noget mere smæk på dine harddiske

download Auslogics Boostspeed og kør en optimering.. dog kræver det at man registrerer for 150kr for at få lov at lave de "fede" tweaks... men det virker og det ødelægger ikke noget modsat andre regtools, tweaks m.m.

GO FOR IT!! 😎

edit: #3 fremragende link 😉

MadsH

Elitebruger
Tilføjet:
07-01-2008 23:17:40
Svar/Indlæg:
1915/57
#4 indekseringen burde da netop gøre at forskellige ting starter hurtigerer og at søgefunktionen er hurtig,eller er jeg helt gal på den.

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
07-01-2008 23:26:50
Svar/Indlæg:
6293/359
jeg har slået indeksering fra for længst efter at ha læst nogle fede sider om det for år tilbage - og med vista så er det du søger på der bare med det samme, med som uden indeksering... så vil jeg hellere have lidt mere i benchs og højere read-scores osv

prøv at google selv 😉

OcDevil

Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2008 00:15:02
Svar/Indlæg:
1262/95
#5 Nej det er SuperFetch + PreFetch. Indekseringen er "kun" dine filer. Denne funktion er efter min mening kun brugbar hvis du ikke har en skid styr på hvor dine filer havner, eller bare har monster rod på din HD.

Personligt kan jeg godt finde mine ting, synes selv jeg har rimeligt struktur på mine HD'er, så den funktion er slået fra.

Såvidt jeg husker er Microsoft også blevet dømt til at gøre det muligt at afinstallerer Windows Desktop Search (Den er reeelt den der bliver brugt) da google har whinet over at dem der kører Vista ikke gider at bruge deres indekserings program.

~ashes~

Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2008 04:06:55
Svar/Indlæg:
828/108
#6 Jeg har flere gange prøvet det efter du fortalte mig det var et hit at slå det fra, men jeg har endnu ikke oplevet nogen forbedring, eller som du selv skriver det "mere smæk på harddisken" :)

Hvor ser du den forbedring og hvordan tester du den evt. ?

MadsH

Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2008 05:37:23
Svar/Indlæg:
1915/57
#7 det hænger ikke rigtigt sammen det du siger. Hvis man ikke har en skid styr på sine filer,det burde da være ligegyldigt hvis,som du selv skriver,at søgefunktionen virker selvom indeksering er slået fra.Prøv lige at uddyb "styr på dine filer"🙂Og jeg mangler stadig en ordentlig forklaring på hvad det så er indekseringen reelt gør.Så jeg prøver at google lidt 😉

OcDevil

Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2008 09:30:26
Svar/Indlæg:
1262/95
#9 Hvis du ikke ved hvor dine filer ligger på harddisken, vil du kunne finde dem meget hurtigt hvis indekseringens funktionen er slået til, da den konstant vil holde fil index up-to-date. Hvis du derimod slår indekseringen fra, vil du opleve, ligesom i XP, at den vil gå igang med at søge rund på disken/diske efter det du nu har brug for.

Den indekserings funktion du har i Vista er bygget på Windows Desktop Search. Smid Windows Desktop Search på en XP, så skal du se HD'en gå amok.

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2008 11:43:28
Svar/Indlæg:
6293/359
#10 du finder dem lige så hurtigt uden indeksering...det er bare at bruge søg som på en mac/OSX... jeg vil sige forskellen er ikke til at måle - så har jeg for lidt rod eller laver en eller anden fejl 🙂

omvendt giver det harddisken mere i read/write performance at slå det fra 😉