Jeg vil nu ikke kalde dig paranoid 😛
For du har glemt det argument jeg oftest bruger for at overbevise folk, når jeg skal prakke dem en backupløsning på 😀
Huset kan brænde ned, eller din pc kan blive stjålet sammen med din eksterne harddisk. Så er det ikke længere super effiktivt at have en ekstra hdd i sin pc med backup på. Så bliver folk sure og siger: "Jammen hvor tit sker det lige!" Dertil kan jeg je kun svare at det er et spørgsmål om hvorvigtige ens data de er! Og jeg er da også blevet kontaktet af en efterfølgende som var megetglad for hans backup løsning da han en morgen vågnede til en smadret rude og en manglende laptop!
Selv har jeg en BSDnas, med RAID1 til min dokumentmappe, som 2 gange om dagen spejler over i min routers harddisk.
Derudover har jeg en backupserver hos mine forældre på 500Gb og en hos en ven på 400Gb. Ud over det har jeg også abonnement hos en Amerikans firma, som holder en 1-1 kopi af min Primære arbejdsstation og min Windows Filserver.
Selv om jeg har alt det, vil jeg da ikke kalde mig selv sikret!
#0 Beklager hivs du mener dette er for meget OT
Hvis ikke du skal bruge den til at gemme eks. Spil på, eller DVD-images som ofte skal bruges, vil jeg da næsten sige at det er lidt lige meget hvilket produkt du vælger.
Men det kommer selvfølgelig også an på hvile features du ønsker af selve NASen, om DEN aktivt skal gøre noget, elle rom det bare skal være en netværksrescource!