Div. Overclocking spørgsmål..

Overclocking d.  08. januar. 2008, skrevet af CoffeeCan
Vist: 264 gange.

CoffeeCan

Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2008 16:18:21
Svar/Indlæg:
3394/170
Hej

Har lidt spørgsmål..

Tjek profil for Hardware og køling

1. Hvor meget volt kan jeg maks give min cpu før det bliver kritisk..

Lige kører den 254 HT x 11 = 2,8 ghz @ 1.5 volt (Har vand)

2. Hvad er foreskellen på T1 og T2 og hvad er bedst lave timings eller høj hastighed?

Lige nu kører de 4-3-3-9 T1 på 2. laveste divider (DDR 533)

3. Hvordan og hvorledes med volt til North og Southbrigde - hvor meget volt kan de tåle og er det nødvendigt?

Tro det var det 😉

- CoffeeCan
allando

Superbruger
Tilføjet:
08-01-2008 16:23:24
Svar/Indlæg:
622/19
Altså jeg vil anbefale dig ikke at tænke på volt til de forskellige ting. Start med at sætte volt forholdsvist lavt. Derefter kører du fsb'en op til den bliver ustabil, og så finder du ud af hvilken del der har brug for mere spænding ved at prøve dig frem. For det meste har nb brug for mere spænding når du når op i et højt oc. Hold hele tiden øje med temperaturer! det er vigtigt. brug også pølserne til at mærke på ram og nb. Hvad der er bedst af lave timings eller høj mhz, synes jeg du skal prøve dig frem med. lav nogle test hver gang du ændrer det, så kan du se om det bliver bedre eller dårligere. det kan nemlig være meget forskelligt 🙂

CoffeeCan

Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2008 16:35:48
Svar/Indlæg:
3394/170
#1 Kører med 1.5 volt på CPU da den ikke vil være stabil under 😕

Grunden til jeg spørge til volt på SB og NB er lidt fordi jeg vil høre om det har nogle indvirkning på oc? Da jeg gerne vil prøve at nå 3,0 ghz - Hvilket jeg set andre køre med samme cpu samt stepping på luft.

Ja må nok prøve mig lidt frem og tilbage med ram, men da jeg skulle oc min CPU havde jeg ram timings på 5-5-5-15 @ DDR400 divider der fik jeg ca. 5k båndbrede og nu ca. 7,5k

Rammene er ikke varme (de har heatsinks) men chipsæt er noget heatpipe værk og det er ok varmt - skal i hvert ikke røre sydbroen (der hvor heatpipen starter)

Jenner

Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2008 19:01:16
Svar/Indlæg:
2267/261
#1 - Hvad er det for noget vrøvl ! 😲...
Han skal smække en 80/92 mm fan over northbridge og en 80/40 over mosfets 🙂... Derefter ser du om det er muligt at give chipset noget mere volt fordi så er det nemlig ikke det, der sætter grænsen, og så prøver du dig bare frem med cpu 🙂.
Angående ram, så er 1T klart at foretrække. Når du har vand på cpu kan du sådan set smide alt det volt du vil efter den, så længe den ikke bliver over 55c full load 🙂

allando

Superbruger
Tilføjet:
08-01-2008 19:07:59
Svar/Indlæg:
622/19
#1 okay. men hvis temperaturerne er iorden, så er 1.5V heller ikke for meget.

Ja, hvis man er ligeglad med om man giver mere spænding end højest nødvendigt, så kan man da godt OC på den måde, men det er da klart at foretrække at give så lidt volt som muligt.
Men ja, volt til NB og muligvis også SB har indvirkning på OC 🙂