-> #14
Lyden på CD'er er nu også komprimeret 🙂
-> #24
Enig. Ikke fordi jeg vil opfordre til pirateri. Men der skal ikke herske nogen tvivl om, at det "frie medie", i dén grad, har gjort det nemmere at få distribueret sin musik. Personligt, så har jeg det sådan. At folk kan downloade (lovligt) som det dem lyster, og hvis de virkelig vil støtte de bands de kan lide, jamen så kan de tage til live-koncerter og/eller købe musikken for (d)en pris der nu er rimelig.
Jeg er selv af den mening, at det er røv at bruge penge på et album, hvor der måske kun er to-tre gode numre på, som man rent faktisk gider. Men omvendt, så er det jo ofte sådan, at hvis man er rigtig glad for den pågældende kunstner, så plejer man som regel at kunne lide al musikken på albumment.
Desværre, så er branchen fyldt med en masse døgnfluer (always has, and always will be), hvor der netop er to-tre gode numre på, og resten er faktisk bare "fyld". Tænk hvis man i stedet uddelte "platin- og guld" ud fra, hvor mange downloads ens nummer havde opnået. Så ville det hele nok se lidt anderledes ud.
Personligt er jeg glad for f.eks. Blockbuster, hvor man for et symbolsk beløb hurtigt kan finde ud af hvilke film man synes om, og hvilke film man ikke synes om. Når så filmen falder i pris, så køber jeg ofte "Extended" eller "Special Edition", fordi jeg nu en gang er ekstramateriale-luder af 1. grad 😳
Men det sikrer, at jeg ikke laver nogle trælse investeringer 😎 :yes: