OS image kopiering

Software d.  09. januar. 2008, skrevet af KleitusIV
Vist: 299 gange.

KleitusIV

Redaktør
Tilføjet:
09-01-2008 16:25:08
Svar/Indlæg:
4295/306
Hej

Jeg har en 250gb harddisk som windowsdrev lige nu, hvoraf 100Gb benyttes.

Jeg har lige købt en 150Gb raptor som jeg gerne vil bruge som windows drev

Er det på nogen måde muligt med et program at kopiere hele skidtet fra den ene til den anden (inkl. boot sektor osv.)?

Jeg har nu været igennem 3 freeware programmer og alle nægter at kopiere image da target er mindre end kilden. På trods af at størstedelen af kilden er tom, så vil de kopiere de tomme data også.

Hvad gør jeg?

På forhånd tak for hjælpen!
Bullockornis

Overclocker
Tilføjet:
09-01-2008 16:45:58
Svar/Indlæg:
297/39
kan du ikke partitionere din 250gb disk så den ubenyttede plads får sit eget drev?
(bare et gæt)

KleitusIV

Redaktør
Tilføjet:
09-01-2008 18:07:19
Svar/Indlæg:
4295/306
Hvordan gør man det?

Er det en operation som går godt? (har hørt meget negativt om sådanne operationer som involverer system-partition)

Bullockornis

Overclocker
Tilføjet:
09-01-2008 19:18:22
Svar/Indlæg:
297/39
se, det er der jeg allerede kommer i tvivl, jeg ved ikke helt hvordan man gør men jeg ved der findes programmer til formålet.

jeg troede bare du kunne gøre det vha. windows men da jeg lige tog en kigger på mit eget windows så jeg at det kun er hvis pladsen endnu ikke er partitioneret, så der er ikke meget hjælp at hente der.

personligt ved jeg ikke lige mere om det, jeg havde bare hørt om det, i nogle tilfælde går det vidst godt nok, man skal bare sørge for at computeren ikke crasher mens den gør det (as far as iv'e heard)

men vil det ikke være lettest at installere windows på den nye hdd og så tage backup af de sidste vigtige filer ud af de 100gb, hvorefter du så formaterer den gamle harddisk og smider din backup over, sådan skulle det da gerne kunne virke, og jeg kan kun anbefale at starte på en frisk indimellem :)

det er bare hvordan jeg mener du ellers kan klare problemet, men held og lykke med det, forhåbentligt kommer der nogle og skriver der har lidt mere styr på det med at flytte OS filer end mig :P

steen

Elitebruger
Tilføjet:
09-01-2008 22:15:05
Svar/Indlæg:
2870/65
Acronis 11 Home klarer ærterne for dig så nemt, at du tror jeg lyver...

http://eu.acronis.com/homecomp...

50 $ er ikke for meget at betale for en killer-app.

KleitusIV

Redaktør
Tilføjet:
09-01-2008 23:29:24
Svar/Indlæg:
4295/306
#3 jo og jeg skal også have reinstalleret en dag, men har bare ikke tiden lige nu. Kører vista ultimate i en engelsk udgave så det tager en evighed at få den patchet op og skiftet sprog osv osv. Og så har jeg nogle heftige database programmer og setups som også er snørklede og som tager lang tid. Derfor ville det være lækkert lige at smide hele møget over på en den nye raptor og så bare køre videre med den.

#4 Jeg kigger lige på det - tak for linket!