Jeg var en af dem der gik videre til runde 2. Runde 2 gik ud på at få så god en SuperPi 1m som muligt. Derfor skulle der fyres op under det tunge skyts denne gang. Jeg fik fat på en QX9650 før jul og fandt ret hurtigt ud af at den CPU kunne nogle tricks :yes: Først testede jeg lidt SuperPi på Intels gamle box køler, hvilket gav dette resultat:
Derefter skiftede jeg til kompressor. Jeg blev ret overrasket her, da den bare blev ved med at boote ind i Windows, selv om jeg blev ved med at hæve frekvensen og spændingen 😀 Jeg spærrede godt nok øjnene op da den bootede på 5170MHz @ max vcore ~ 1,7V 😲 Det blev endda til lidt mere på kompressoren:
Jeg var dog ret sikker på, at det ikke var nok til at vinde runde to, da der var nogle ret gode overclockere blandt deltagerne, så kraftigere midler skulle tages i brug. Det resulterede i, at der stod 20 liter flydende nitrogen (aka LN2) i garagen, da jeg kom hjem sidste fredag 😎
Steffen (Creep) kom også og vi benchede til langt ud på natten, da bundkortet drillede os en del. Næste dag benchede jeg selv videre, da jeg ikke var helt tilfreds med det resultat vi opnåede om natten. Jeg kom frem til dette resultat:
Nice peder, fanme et fornuftigt overclock. Kunne du, for sjov, ikke lige tjekke hvor mange watt den trækker ? Men tusind mange tillykke med overclocket, rigtig blæret. og god weekend :D
men noget jeg ikke kan forstå.. Men bær over med mig hehe. Er disse nye QX9xxx ikke først i handlen i næste måned. Hvordan kan nogle folk have dem allerede nu 😕
Der er nok en forklaring, men jeg fatter ingenting hehe
#10 Enten har man gode kontakter eller også er man en af de heldige der får de første der kommer til landet. QX9650 har været tilsalg i et stykke tid, men der har ikke været ret mange i handel.