Dansk rekord i salg af fladskærms-tv

Litteratur d.  12. januar. 2008, skrevet af The Boss
Vist: 1004 gange.

The
 
Chefredaktør
Tilføjet:
12-01-2008 10:49:41
Svar/Indlæg:
4741/1690
Med knap 600.000 solgte fladskærme tegner brunvare-branchen sig for en ny rekord.


Læs hele nyheden her: http://www.hwt.dk/newsdetails....
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2008 11:29:09
Svar/Indlæg:
4156/111
Det er da klart at ingen gider købe færdigtbyggede stationære mere!

Skal man have en stationær er det billigere at bygge den selv 😛

Og dem som køber færdigtbyggede stationære skal alligevel ikke bruge den til noget som en bærbare ikke kan klare IMO 😎

Mht. fladskærms TV'erne så lyder 600.000 da som en rimeligt vildt tal 😲


Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2008 12:07:52
Svar/Indlæg:
10398/435
#1, jeg tror mere at de prøver at sige at salget af bærbare er ved at tage over.. jeg tror ikke at folk bygger mere selv, end i 2006.


FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2008 15:10:21
Svar/Indlæg:
4156/111
#2

Hmm, ja det kan også være 😕


Ragsner
 
Overclocker
Tilføjet:
12-01-2008 21:18:33
Svar/Indlæg:
21/3
forskellen er jo også at man før i tiden havde en stationær computer til deling i famlien, hvor det idag er mere normalt at man har 2-3 bærbare i en familie, en til hver af børnene og så en forældre bruger eller noget i den dur. Dertil kommer det jo at det kun er entutiaster der rent faktisk har brug for en computer stærk nok til at det ikke kommer i bærbart format for under 30.000.


xponic
 
Overclocker
Tilføjet:
12-01-2008 21:38:41
Svar/Indlæg:
107/0
Ja det kommer vel næppe som, nogen overraskelse at folk går mere op i mode end i billedkvall når det kommer til køb af fladskærmstv. Utroligt at folk har så dårlige øjne at de ikke kan se forskel på et godt crt tv og et "godt tft tv. Det er jo en ren gyser at se actionfilm på et tft tv. Jeg er sku glad for jeg ikke har købt katten i sækken. Tænk at købe et 40" fladskærmstv med billedkvall som, er meget ringere end et godt Sony crt FD Trinitron model, jeg ville godt nok føle mig trampet op og ned af ryggen med et par golf sko med diamant pigge.

Næe jeg venter med at købe til S.E.D skærmene kommer frem se det er billedkvall der vil noget.


1holmes
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2008 21:59:18
Svar/Indlæg:
1375/88
#5 Vi kan ikke være uenige om at der er blevet solgt meget bras, inden for lcd tv. Men der stopper vores enighed umiddelbart så også.
I mange tilfælde hvor folk har et 40" eller lignende vil jeg våge den påstand, at det for langt de flestes vedkommende drejer sig om, at deres tv ikke er korrekt indstillet, samt at mange har et tv der egner sig godt til at modtage digitalt signal, hvad de færeste dog kan i dag. De få der modtager et digitalt signal vil i langt de fleste tilfælde have et væsentligt bedre billede end du nogle sinde vil kunne få på et almindeligt billedrørs tv.
Men sæt du dig bare til at vente på der kommer noget nyt. Når det så er kommet på markedet så vare det ikke længe før der kommer noget der er endnu bedre, så kan man vente en gang til.

P.S. lad være med at tage det som et personligt angreb, for det er det ikke.


Zorba
 
Superbruger
Tilføjet:
12-01-2008 22:10:22
Svar/Indlæg:
1142/59
#5... Som #6 siger, så skyldes billedkvaliteten mange gange indstillingerne og jeg har et Sony 32" Trinitron og endda et Sony 50" bagprojektions-tv, hvor jeg nemt kan få 50" versionen til at vise lige så godt et billede som 32". Selvfølgelig vil almindelig kabel-tv jo altid være pænere på mindre skærme, fordi billedet ikke skal strækkes lige så meget, men mellem de to tv må jeg sige de kan stå meget ens. Jeg har også et 46" stående, som også kan indstilles fint. Jeg giver dig, #5, ret i, at mange af dem får billedet til at se gyseligt ud, såfremt du bruger fabriksindstillingerne så vi må konkludere at der nu godt kan købes billige lcd-tv med et godt billede.


xponic
 
Overclocker
Tilføjet:
12-01-2008 22:22:43
Svar/Indlæg:
107/0
#6

Jeg har for ikke så langtid siden igen igen været nede og kigge på et 42 tft tv og her påstod han personen at billede var bedere end crt, så spurgte jeg ham om hvorfor er farvedybten så er ringe(dårlige farve overgange + ghosting i action film). Jaa det ku han sku ikke svare på. Det er med der sælges den må du længere ud på landet med for et 42" er ikke just billigt!!!

Værd gang jeg går hen og kigger tæt på skærmen så kan jeg se den dårlige farveovergang Sååå det er med at den ikke er korrekt indstillet Den holder ikke. Når man går ned i en butik(ikke en discount butik) så forventer man også at de har bare lidt styr på tingene.

Bare fordi tft teknologien er ny så er den ikke nødvendigvis det bedste. Lidt ligesom at Firewire 400/800 tæsker USB2.0 med flere meter men se hvilken tek der vandt Sååå!! det er en Ommer.


xponic
 
Overclocker
Tilføjet:
12-01-2008 22:27:59
Svar/Indlæg:
107/0
#7

Der er forskel på et grovkornet billede crt (men korrekt farve gengivelse) og et billede tft som, har dårlig farve gengivelse og i en butik så burde de ha tft tv'et instillet ordentlig ellers kan de jo næppe sælge det men mindre de sælger det til en kunde med grøn/grå stær hehe.


arsenio3d
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-01-2008 11:29:58
Svar/Indlæg:
2823/238
Hvorfor er det kun TFT og CRT er blivr diskuteret og sammenlignet?
Jeg har et 42" LG plasma, og jeg må altså sige at jeg er meget glad for det.
Farverne er flotte, der er responstiden er på 1 ms, kontrast er skyhøj og så videre og så videre....

Plasma fjernsyn har en fordel overfor TFT, imo er plasmateknologien bedre end lcd.

Mit fjernsyn har kostet ca.9000kr der fulgte ikke højtalere eller fod med, det gjorde ikke så meget da det skulle op og hænge, og jeg vill ebruge egne højtalere.
min bror har købt et 40" Sony Bravia LCD tv, og det ahr det hele Digital tuner højtalere osv. men billedkvaliteten er ikke at råbe hurra for, det er kornet, og laver skygger ved hurtige bevægelser.
Og det er et fjernsyn der har kostet over det dobbelte af hvad mit har kostet...


hamderD
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-01-2008 16:13:44
Svar/Indlæg:
7263/260
Fedt nok med alle de skærme, så er der kørt nogle igennem 😛 .
Så var jeg med til at sætte en rekord 😛


Jacob_Lindberg
 
Overclocker
Tilføjet:
13-01-2008 18:30:46
Svar/Indlæg:
137/16
Håber ikke de ringere salgstal inden for stationære computer medfører mindre forskning i at forbedre ydelsen på de stationære.


arsenio3d
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-01-2008 18:37:59
Svar/Indlæg:
2823/238
Det tror jeg ikke vi skal være bange for, der vil altid være brug for stationære, og de teknologier der laves til stationære bliver jo også brugt i bærbare.

Måske betyder det bare at der bliver forsket i at lave kraftigere og billigere bærbare...
og det kan jeg godt lide.
Man ser det jo allerede, bærbare med 20" skærm, to grafikkort, mere end 2gb ram, osv...


henrikh
 
Overclocker
Tilføjet:
13-01-2008 18:49:26
Svar/Indlæg:
29/0
#8

Nu det jo de færreste danskere der er billed enthusiaster. Og endnu færre der vil gå så voldsom på komprimis med design, at de vil vælge et CRT TV. Og så har man endda ikke engang medregnet, at bare det at have et fladskærms TV på en eller anden måde er blevet et status symbol - der er jo lidt status i at have et 42'' fladskærms TV hængende, noget mere end der er i at have et gammelt CRT stående, om der så står B&O, Lumatron eller Sony på, ja så betyder det ikke rigtig noget - det er yt!

Ydermere vil jeg mene at det at have et fladskærms TV viser man er med på noderne, hvilket de fleste danskere gerne vil være. Eller i det mindste bare VIRKE som om de er det.
Du er nød til at sætte dig lidt ind i hvordan folk tænker 😉


xponic
 
Overclocker
Tilføjet:
13-01-2008 19:14:22
Svar/Indlæg:
107/0
#13

Jaaa plasma er jo også bedere end tft så du kan få dig et billigt grin over at din bror er hoppet med på moden og prioteret mode højere end kvallitet.

#14

Jeg ved skam godt at folk går mere op i mode end i functionalitet/kvallitet.
Derfor kan jeg ikke lade være med at grine når folk hårdnarket forsvare tft teknologien når den er skod, det er lidt ligesom firewire vs usb ydelsen. Istedefor at indrømme at de har købt katten i sækken.



Overbuary
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-01-2008 09:46:19
Svar/Indlæg:
1762/50
Det er fuldstændig korrekt. Der er ingen der køber stationære mere. Bærbare er "smartere" og billige nok for Hr. og Fru. Danmark.

De eneste der køber stationære idag er stortset enthusiaster. 🙂


Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-01-2008 15:05:12
Svar/Indlæg:
5874/1287
Det er jo også os enthusiaster der køber det sjove hardware som Geforce 8800 xxxx og quadcore CPU'er mv. Så mon ikke udviklingen fortsætter for vores "legetøj"?

Efter jeg har fået fibernet (og dermed digitalt TV på alle kanaler), har jeg helt afskrevet crt-TV. Ingen tvivl om, at fladskærme kan levere et skarpere billede end crt. Når det er sagt, så mangler både plasma og lcd stadig at kunne gengive SORT. Der vinder det aldrende crt-TV stadig (underforstået crt-TV i high End udgaven)