#0 det lyder som et maks.. men det er da også et glimrende max..tillykke med det...bare du så selv er tilfreds..men det er jo lige det, jeg kender det godt 😛
tror ikke det vil hjælpe at smide 2 stænger ud - det har jeg selv lige gjort med mine ellers supergode ram (g.skill F2) og det hjalp ikk. I visse tilfælde kører dit system bedre i quadchannel end i dualchannel faktisk, men det kan også være omvendt...
om ikk andet så prøv at pille 2 stænger ud - så har du da aflivet den teori 😉
Den begynder at blive godt sulten lige så snart du rammer 4ghz. Nogen kan nøjes med 1.5v andre 1.55v. Jeg kører selv med 1.6v da jeg ikke har nogen problemer med varme fordi jeg har vand på. Jeg har også prøvet ved multi 8, og der virkede det som om jeg kunne komme højere op i clock men mine ram kunne ikke følge med virkede det som om.
Jeg har kun leget lidt med superpi over 4.1ghz, men slet ikke 24/7 stabil. 4.4Ghz var det højeste jeg kom op på ved multi på 8.
7# WHAT!! Ej du skal kunne gøre 9*425 3.8ghz uden prob med 1.42-1.45v. Det først over der den begynder at blive vanskelig. Men alle cpu´er er jo forskellige.
Hvis jeg ikke kunne køre 4ghz hver dag stabilt så gad jeg ikke eje en dual core fremfor en quad.
9# Det er ikke din cpu. Prøv at sætte alt til auto og start med at køre 9*400. Så tager du 9*410 og tester med den. Så prøver du med 9*420. Så kan du se hvor langt du kan nå. Men når vcore nu står til auto får den lidt mere end hva du har brug for. Så stop når du sys det bliver for varmt, så checker du hva den får af vcore i feks cpu-z. Så kan du begynde at lege med resten i bios.
Ved ram kan køre 481, for har selv "fejlet" og haft dem deroppe, så er ikke der fejlen er. Bundkortet ved jeg kan trække 500+, så er der ikke så mange andre muligheder, når PSU ikke brokker sig.