Kan ikke installere Vista på en Raptor!

Software d.  13. januar. 2008, skrevet af PimpF
Vist: 302 gange.

PimpF

Elitebruger
Tilføjet:
13-01-2008 13:00:27
Svar/Indlæg:
211/19
Jeg er ved at installere Vista 32 bit på en 74gb raptor. Når jeg skal vælge hvilket media Vista skal installeres på, kan jeg vælge raptor disken hvilket osse er den eneste disk der er sat til.
Men vista skriver så at disken ikke opfylder kriterierne for en installation ( noget i den stil ) og jeg skal installere en driver.
Jeg kan så smide driver cd`en i som følger med bundkortet og finde en controller driver og installere den. Fint nok...

Alligevel skriver den det samme som før når man skal vælge hvor vista skal installeres. Der er en masse filer/drivere på driver cd`en der hedder noget med SiS, skal de køres ind? Eller er der en anden driver som skal køres ind eller hvad? Jeg har ikke skullet installere nogle driver inden jeg skal kørte vista ind på en anden SATA disk på samme bundkort.
Er der nogle der har en ide om hvad jeg så skal gøre?
MadsAG

Elitebruger
Tilføjet:
13-01-2008 13:18:05
Svar/Indlæg:
5421/53
Har du 2 forskellige raid-controllere?

Min raptor ville også kun installeres på bundkortets lilla'e porte :)

PimpF

Elitebruger
Tilføjet:
13-01-2008 13:20:18
Svar/Indlæg:
211/19
Jeg har kun gule porte, det kunne være jeg skulle prøve at vælge en port i den anden sektion. Kan det virkelig passe at vi er ude i sådan noget for at det virker??? 😲

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
13-01-2008 13:20:38
Svar/Indlæg:
6293/359
#1 prøv at bruge port 3 eller 5 og så aktiver jmicron-driveren i bios - det gjorde jeg og så funkede det - selvom jeg ikke skulle bruge den eksterne jmicron-controller (bruger jo intel-RAID-controlleren som jo er bedst til interne diske), så kunne jeg heller ikke installere hvis den var deaktiveret i bios... det er nok noget vista knolder over - har oplevet det med nogle samsung t166 diske også

PimpF

Elitebruger
Tilføjet:
13-01-2008 13:45:54
Svar/Indlæg:
211/19
Jeg fandt det og nu kører den installationen, tak for hjælpen 😉