Er det muligt at unlocke multiplieren på f.eks. Q6600?? Grunden til at jeg spørger er fordi Q9450 kun har en multiplier på 8, og hvis man kunne unlocke den ville den clocke højere. Hvis dette ikke er muligt tager jeg sgu en E8400 i stedet.
#0 fee tråd - jeg tænkte også lige over det samme spørgsmål for nogle timer siden
jeg vil mene at det skulle da nok være muligt at unlocke multi - men vi ved ikk så meget om den cpu endnu - men det skal da nok lykkedes for nogle... om det så kan blive et hver mands eje trick er noget andet.. jeg ved ikk hvor meget der skal til for at lave sådan et mod
dang, jeg begynder at komme i tvivl med den Q9450 - den er bygget til at ræse nemt over 4ghz men intel er gået til "the dark side" og låst den til x8 😩 bare fordi de vil have mere gang i salget af deres Xtreme processorer...
Jeg bruger et program til at hæve min multi på min QX6700 da min bios ikke tillader at hæve multi kun sænke den men min cpu er jo også oplåst Crystalcpuid http://crystalmark.info/downlo...
#9 Ja, det er det. 😕 Men tror jeg tager E8400, og hvis der så er nogen der finde ud af at hæve multien på Q9450 køber jeg den til den tid. Far er ikke sur, han er skuffet. Skam dig Intel.
Du skal ind i det program og ændre i noget der hedder msr editor den står til 0x00010A2A den skal sættes til 0x00011A2A med en cpu på 10 x multi for at få den højere op Den nederste i den editor skal bare blive på 0x00000000
#12 Jeg har hentet det der program og er gået ind i msr editor. i det øverste felt står der MSR Number og den står til 0x00000000 Så kan jeg trykke på RDMSR og der kommer så et nummer frem hvor det står 0x00000000 & 0x097EA9C0 Nedenunder det står der WRMSR og der skal jeg selv indtaste noget på samme måde som det står i RDMSR men kan jeg taste det nummer ind som du har skrevet selv om det er en E6600 som max kan sættes til 9x?
Du skal taste 0x00000000 i det første felt lige som foroven og 0x97EA10C0
Men ved ikke om det virker derefter skal du trykke RWRMSR og så trykker du på RDMSR og så skal den gerne flytte det du har skrevet op på den øverste linje og så lukker du msr editoren og går in under funktion og vælger intel speedstep og ser om du kan vælge x10 i multi
Jeg har prøvet lidt af hvert, og der sker ikke en dyt. Jeg kan vælge multi fra 6-32x, men kun 6-9 der virker.
1333fsb moddet skulle dog hjælpe lidt på en evt FSB mur. Jeg mangler bare sådan en tusch til at tegne med, for jeg har en mur ved 460mhz.. Nogle der ved hvor sådan en kan købes ?
Flyttede jumper i går aftes, og den troede straks, at min cpu hed 333x9 quad 😛 Nå, men jeg fik smækket fsb godt der op af, men den stoppede igen ved de der 480 - 490 mhz fsb. 😕 Men i aften må jeg hellere få smækket en ny BIOS på! 🙂
Nice nok Claus. Jeg har fundet fejlen ved mit system. jeg er ikke helt sikker på jeg har ret. Men Jeg satte en ekstre blæser i det gammel skid. Så køre den normalt og stabilt i temp. Den kan kun ligge holde min Cpu kold. Jeg må leve med en låst multiplirere.
ediet Caus jeg satte diskende til at køre normalt i bios. kunne også være det som gjore det :) P4 power her fra
#27 I know it is 😉 Har ikke kigget nærmere på strap endnu, men før faldt den voldsomt ved 445. 444 kørte bare stærkt 😛 Men den stod også til 200 mhz strap før 😴
#33 Jo ! 😛 Ej, det er nok mere for at beskytte cpu'en under transport. Det er trodsalt nemmere at beskytte de små pins, på et stort bundkort, end på den lille cpu :yes: