-> #7
Ja uha! 🤣 Et 7 år gammelt OS (fra dengang Pentium II/III var "high-end") kører hurtigere end et nyt OS. Ha ha! Tjah, man kan jo ikke andet end at tænke: "De kære små ❤" 😛
-> #8
Hvorfor lige "ultimate"? 🙂
-> #10
Enig 😎
-> #12
Total omskrivning? Det tror jeg næppe. Faktisk, så kører Vista visuelle overflade (Aero bl.a.) via DX9 (surprise!). DX10 er faktisk ikke så meget andet, end muligheden for Shader Model 4.0. Problemet er bare, at DX10 er en helt ny platform, hvor man er startet fra "bunden" og har udviklet en ny API.
DX9, er jo stort set DX3, med en masse patches. "Teknisk set", så er der ingen forskel på DX9 og DX10. Så at få DX10 til at fungere under XP ville ikke være et større problem. Når Microsoft går ud og siger, at DX10 vil levere en bedre ydelse, så er de ikke langt fra sandheden.
Forestil dig, at du i stedet for at skulle kalde 15 funktioner, for at tegne lidt røg, kan nøjes med tre eller fire, så har man jo pludselig langt færre kald til API'en end før. Men, det kræver jo også at spiludviklerne kan finde ud af/vil anvende de funktioner. Eftersom en stor del af markedet stadig sidder med DX9 kompatible grafikkort (takket være alderen på XP bl.a.) og udviklernes (stædighed?) modvilje over for at skulle anvende noget nyt, så har DX10/Vista ikke fået den flyvende start, som det er blevet lovet.
Jeg vil ikke kalde 'Crysis' for slamkode, men Crytek kunne nu godt, at have tænkt sig lidt om. Men "desværre", ligesom med Source-koden, så skal deres engine være bagudkompatibel. DX9 er bestemt ikke dårlig, men den er omstændig.
Det kræver blot lidt vilje fra Microsoft, at få DX10 til at køre i XP. Men, det ville jo være at skyde sig selv lidt i foden. Især fordi at Vista er blevet lanceret, med DX10 i højsædet.
... gid at spiludviklerne gad at få fingeren ud af røven og for pokker tage sig sammen. Så vil vi kunne se spil, der har en respektabel frame-rate og samtidig ser fantastiske ud 🙂