Asus P5kc intel C2D e6850 Kingston HyperX 2x1gb PC9600
planen er jeg gerne vil ramme 4Ghz som jeg har set mange gøre med denne cpu.
men til at starte med så virker de her ram ikke til det her bundkort. og nu vid jeg ikke om jeg skal prøve at få byttet bundkortet eller mine ram.
hvis jeg bytter mine ram (1200kr)hvad skal jeg så bytte dem til? hvis jeg bytter mit bundkort findes der så et til ca 1000kr som kan bruge de ram jeg har valgt?
glæder mig til at høre hvad i har at sige til det =))
#4 lol ja er jeg skam godt klar over 🙂 Ville høre om den bootede osv, hvordan han var sikker på det var ramne, som du også skriver om han har prøvet med et andet sæt, evt kun 1 stang osv :)
jep jeg har prøvet med 1 stang af mine pc9600 virker ikke grunden til jeg ved det virker er at jeg har smidt mine ram i fra min gammle maskine of det virker. de ram jeg har smidt i er nogen bambus ram så de er der kun til jeg finde de regtige..
det jeg tænker er problemet er at de ram er 1200mhz ram og det vil bundkortet ikke være med til ? KHX9600D2K2/2G
i dette bunbdkort Asus P5W-DH Deluxe med Bios 17.07 men det board køre VGA nForce 680i SLI Bios P23 og jeg har læst mig frem til at man bør bruge ip35 chipset til e6850 kan det bekræftes?
#9 Hvis du har muligheden for det så prøv også at teste dem i en anden maskine med et andet bundkort. Hvis det så ikke virker, må de jo være defekte, og så starter du bare en RMA-sag.
det er timmmings det er galt med.. men det skal jeg nok have lidt mere hjælp med. jeg har snækkede en gammel ram i gik ind under timmings gav dem faste værdier så de ikke var på auto. nu booter den så op men får BSOD når den kommer ca til windows logon.
der står jo noget under der hvor det jeg har sat som står til auto men kan ikke finde nogen steder hvad det er. udover det kan jeg ikke finde et sted hvor jeg vælge volt til mine ram?
så nu fik jeg andre ram Corsair Dominator PC8500 og de ser ud til at virke find undre mig dog lidt at jeg ikke kan få lov at vælge 1066Mhz til dem i bios. men computeren køre 🤡 HURRAAA 🤡 fik leget lidt med noget OC og første dags test kom jeg til 3,6Ghz så det er ok. men tror der er et eller andet som ikke er låst for når min fsb kommer højere op vil den ikke lege med mere.
har låst pciE
men det er jo sjovt at lege med =))
jeg har set andre bruge windows server 2003 til at køre test på...hvad er grunden til det?