Knas med computeren..

Software d.  14. januar. 2008, skrevet af Gaffy
Vist: 241 gange.

Gaffy
 
Superbruger
Tilføjet:
14-01-2008 13:41:19
Svar/Indlæg:
71/20
Hey

Nu er gode dyr rådne!

Den er gal med min computer - men jeg kan ikke rigtig greje hvad der er galt. Here goes:

omkring nytårs-tide begyndet det, computeren røg en dag ind i en reboot cycle, og nægtede derefter at starte op - brokkede sig over at der var en beskadiegt windows system fil.

Okay - Reinstall windows, mistanke om en døende harddisk.

Efter en reinstall af windows går det faktisk meget godt, men nu er der nye problemer: pogrammerne "hænger" og står som not responding en gang imellem, for derefter at springe tilbage til liv. Kører en chkdsk /B på min windows partioner, og lever med det et par dage, men nu er den for alvor gal igen. Her til morgen har den resulot nægtet at boot op så windows virker, for også at gå i blå skærm 2 gange.

Har bestilt en ny HD, men frygter at det er noget andet den måske er gal med. Har prøvet både med og uden OC osv. Har haft kørt et memory test program som ikke melder fejl på mine ram.

Hvis ikke det er HD'en, mistænker jeg måske Bundkortet for at være underligt, men det har kørt godt i ca et halvt år - dog har det nægtet at beholde mit overclock fra en cold-boot..

Men er der nogle der har nogle ideer?

Hilsen Gaffy

PS. Jeg har desvæære ikke været istand til at se hvad der stod på BSOD's da det kun har været et super hurtigt glimt
steen
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-01-2008 14:01:04
Svar/Indlæg:
2870/65
...og rådne dyr lugter.... 😀

Du kan checke din disk med HDD regenerator. Selve programmet brændes ned på en cd...og køres via boot af systemet.

HDD regenerator vil så checke din disk for Bad Secors. Finder den nogle dårlige sektorer, bør disken udskiftes a.s.a.p.

Prøv alternativt med et andet data-kabel om det spiller bedre.

Hvis disken er checket og der ingen fejl er....og kablet skiftet, uden at det giver problemer, vil det næste være at kigge på boardet.

Når du får systemet op igen, skal slå "Automatisk genstart" fra. Så skulle du få lov at se hvad står på skærmen. Skriv så fejl-koden ned på et stykke papir og undersøg fejlen her: http://www.aumha.org/a/stop.ph...


season88
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-01-2008 14:05:49
Svar/Indlæg:
1221/95
Har selv haft det problem i sidste uge.. Og den lokale EDB mand mistænker faktisk MS for at ha' lavet noget ged i den på den ene eller anden måde. Han fortalte han han iløbet af den sidste måned har fået ca. 3-4 gange så mange computere ind med de problemer.. Og problemet skulle vidst være noget med noget NTFS.. 😕


Gaffy
 
Superbruger
Tilføjet:
14-01-2008 14:40:10
Svar/Indlæg:
71/20
Vil lige prøve og se hvad HDD regenerator siger til det..

Og så tage den derfra - Det skal siges at computeren starter smertefrit op i fejlsikret tilstand, hvilket undrer mig en smule hvis det skulle være HDD'en - hvilket leder hen mod bundkortet, men det kan også tænkes at det er mig der er panoid


steen
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-01-2008 14:41:22
Svar/Indlæg:
2870/65
#2 Har selv oplevet en stigning mht. computeren der har det problem. Laver en del support for forskellige, såe...jo, det kan der måske være noget om.

#0 Alligevel kan du med fordel udelukke de forskellige ting ved at bruge min anvisning.

#3 Uanset om man måske er en smule paranoid, skal maskinen da virke alligevel. 😀

Hvis du kan udelukke disken, kabler og ram, er der jo boardets controller tilbage. Så er man tilbage ved en afvejelse af, om det er det ene eller det andet. Er fejlen konsekvent, ville jeg måske mistænke boardet mere end Windåse.

Kender du ERD Commander 2005? Med den kan man fjerne diverse MS opdates. Muligvis starte op i fejlsikret tilstand og fjerne de sidste opdateringer...og så se hvad der sker.