Hej... Jeg er blevet gjort opmærksom på at mine computerstabilitets problemer kan skyldes en "svag" strømforsyning. Jeg har en OCZ GameXStream 700W og den er "godkendt" af nVidia til 2x GeForce 8800 GT grafikkort. Men tilsammen med resten af min hardware (se profil) er den måske for lille. Jeg kigger lige nu på Zalman 1000W, Enermax 1000W, mv.
Jeg oplever at systemet fryser, 2-3 gange er computeren bare pludselig slukket. jeg har kørt memtest, HD test mv uden at støde på fejl. Når jeg prøver Prime95 25.5 så fryser computeren midt i 3 test og kun reset knappen virker... Det har ingen betydning om computeren er oc eller ved bios default. Jeg har haft mit bundkort til test hos forhandleren (men det giver jeg ikke meget for) Ifølge Everest info er alle spec ok. Det hjælper ikke at øge spænding til cpu, ram mv
måske er psu'en problemet, men det finder du kun ud af ved at skifte den. Måske er den lidt "træt"... prøv fx en corsair 750w, pc&c 750w, måske antec 850/1000w (forholdsvis billige?) ? du kan altid sende den retur, hvis det ikke løste problemet.
Prøv evt. at smække nallerne på dem imens du kører Prime, op til 3. gang hvor den fryser... Hvis du ikke kan holde ud at holde nallerne på dem, så har du måske problemet der. (husk at sensor på bundkortet sagtens kan vise forkert med op til 10 grader).
#6... der er standard køling på bundkortet. Problemet er kommet efter opgradering til 5000+ Black Edition processor. jeg har opdateret min bios til Black Edition understøttelse. Den kører med 1.312V ifølge Everest... er det nok ? AMD siger 1.325, 1.35, 1.375 V på http://products.amd.com/en-us/...
CPU Core: 1.312 V DDR2: 1.792 V HyperTransport: 1.280 V North Bridge Core: 1.184 V South Bridge Core: 1.408 V
jeg er ok med at give processoren lidt mere, men hvad med de andre. Jeg har kørt med 2.1 V på ram uden forbedring... Hvad er default spec volt på HyperTransport, North- og South-bridge...
"Problemet er kommet efter opgradering til 5000+ Black Edition processor."
det er en 65w cpu, selv oc'et trækker den ikke meget. så psu er udelukket. og du skal heller ikke pille ved de andre volts når "Det har ingen betydning om computeren er oc eller ved bios default" ergo prøv 1.35v uden OC og hvis det går galt, skal der nok et nyt board til...