Klart vælg et nyt bundkort med Crossfire, det behøves ikke at være 2 x 16x sli, 2 x 8 SLI kører også ganske fint og til en del mindre penge. Så kan du vælge flere effekter og ander lækre detaljer i spillene.
Jeg har købt 2stk Club 3D HD3870 Xtreme Silent OC, det sparker selv Zotac 8800GT i SLI af banen. Yderst kraftfuld kort til prisen. Billede kvaliteten er bedre end Nvidia og teknologien er nyere, så tøv ikke med at invistere i et HD3870. Anbefales især pga bedre billedekvalitet og nyere teknologi end samtlige nvidia kort, og så er prisen jo alt for lækker 😲
Er pengene små, så vælg HD3850 og lad dig ikke narre af det lille kort, da ydelsen er rigtig god i crossfire. Det kan bestemt betale sig. D
Jeg har lige samlet et system med lign. CPU som du har og 2stk Sapphire HD3850 (ca.1000kr pr stk.)
Du kan køre med mange flere effekter osv med to kort, end du kan med et single. Opløsningen må bare ikke være alt for høj, da det så kører kortene flade, men med rette opløsning, max 1280x1024, så får du altså kanon grafik og effekter, til meget små penge. Husk også 2GB ram 😉
7900GT i SLI er ellers også rigtig godt til pengene, for 2 dage siden afleverede jeg et system til min kammerat, med AMD 4800+ X2, 2GB OCZ XTC ram og 2stk BFG7900GT OC, den rykker lige over 9000 point i 3Dmark06, det er simpelthen super for et system til omkring 4000kr. 😎
Men hvis man skal invistere i nyt, så er det Crossfire markedet der er super spændende i øjeblikket, sli har dog også meget at byde på. Men efter AMD har sat sig på Crossfire, ja så er Nvidia blevet presset ekstremt ud på det sidste, selvfølgelig pga AMD´s nyere teknologi til Netto priser 😀