så den også igår, så også den første de lavede med Henrik Svensmark hvor man bare følger ham i, at overbevidse folk om hans ide.
vidste ikke han har fået lavet beviser og forsøg på hans teori før jeg så denne udsendelse og synes det er sygt at det tog ham 16måndeder at få hans matriale og dokumentation publiceret.
det viser jo bare at man stor set udelukker alle andre teorier om jordens klima, når gælder vejret, nok mest fordi at man lavet politiske valg, udfra at CO2 udedning er den største faktor, hvorfor klimaet bliver varmer og derfor er der jo en masse forskere og Politikere som for meget røde øre når sådan noget her kommer ud. jeg synes især det er tragisk at forskere åbentlyst ikke har set på alle facts.
nu siger jeg ikke man skal udelukkende tage Henrik Svensmark teori til sig, for det kun en del af faktoren for klima forandring, men som de viser i udsendelsen, kan de jo opstille en masse data fra fortiden og finde utrolig mange ligheder med kosmisk stråling/sky formation og davernes klima. men som sagt har CO2 udledning uanset hvad også en inflydese på klimaet, da Venus er et tydligt bevis på dette.
men sjove er også, at de viser i udsendelsen at lige nu er vi faktisk inde i en Kølig fase af jordens tid, set iforhold til de data man kan se udfra jorden, og da man kan se at der faktisk kun har været is-poler i en lille tid af jordens-levetid, betyder det jo at det har været meget varme klima end det er nu og skam også leve liv.
så jeg tror mere på Henrik Svensmark teori, set i forhold til klima forandringer end drivhuseffekten, selvfølgelig har drivhuseffekten også en indflydelse men faktisk ikke en man kan bevidse udfra jordens historie, som de også kommer forbi under udsendelsen.
hvad jeg heller ikke forstår er at, hvorfor at lande som USA ikke med det samme tager den her teori til sig, nu hvor han har bevist der kan ske, da det ville da give dem en kæmpe undskyldning for at udlede de enorme mængder CO2 ??
MVH